Pixie Power Skrevet 10. mars 2010 #1 Skrevet 10. mars 2010 Eller er det idiotsikkert og trygt? Vil gjerne prøve det på den nyfødte denne gangen, men er litt redd for om man kan gjøre det "feil". :-) (De har vel litt peling i butikken, så de kan gi meg en instruksjon i bæring 101 for Dummies, hehe)
meg & to små vampyrer Skrevet 11. mars 2010 #2 Skrevet 11. mars 2010 Det e litt vanskeligere enn mei tai eller babybjørntype saker. Men det tar ikke lang tid å lære seg det-. Jeg øvde noen ganger i løpet av noen dager og da satt den! Det er egentlig de første 3-4 knytingene bare som var vanskelige (altså de 3-4 første gangene jeg prøvde). Fordelen med elastisk sjal er jo at de er nettopp elastiske, så det er ikke så mye styr med om det er akkurat passe stramt overalt. Vevd sjal har jeg nå og da syns jeg det er en del stramming som må læres.
Hikken Skrevet 11. mars 2010 #3 Skrevet 11. mars 2010 Jeg synes det var litt knot den aller første gangen, men teknikken komemr fort! Jeg hadde sett på instruksjonsvideoer på youtube før jeg kjøpte sjalet mitt, så hadde det litt i hodet allerede ) Søk på "tettintil elastisk" på youtube, så kommer det finfine videoer du kan se på ) Er litt vanskeligere å knyte på ryggen når den tid kommer, men man lærer seg det også fort!
lille sprelle Skrevet 11. mars 2010 #4 Skrevet 11. mars 2010 Det er litt kløn med en gang, men det går fort over! Vi kjøpte på babyshop og var veldig fornøyd med det. Er du usikker, så kan du prøve litt med en bamse eller dukke først. Det er også greit å være to de første gangene, så man får teken på det. Både mannen min og jeg brukte sjalet mye de første 10-11 mnd og det var helt topp!
Hikken Skrevet 11. mars 2010 #5 Skrevet 11. mars 2010 Her er det en pappa og en skikkelig fersk baby som knytes sammen )
meg & to små vampyrer Skrevet 11. mars 2010 #6 Skrevet 11. mars 2010 Oioioi, min baby var for tung for det elastiske da hun var 5 måneder hun... Ja ja. Derfor jeg har kjøpt vevd da:) Så nå venter vi bare på gulpestopp så jeg kan ryggbære;)
wirre;o) Skrevet 11. mars 2010 #7 Skrevet 11. mars 2010 Jeg har hatt MobyWrap sitt og det var meget enkelt i bruk! Og om du bor i Oslo er det en butikk der som du får meget god hjelp hos. Bruk også forumet tettinntil.no. Der er det mange flinke bæredamer og sikkert også menn som mer enn gjerne deler sin kunnskap med deg. Bæretreff finnes også rundt i landet. Jeg syntes det var fantastisk og ha babyen sånn inntil meg, og det var supert å ha to hender fri til storesøster når minstemann var trøtt og lei og sutrete ;o)
Pixie Power Skrevet 11. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 11. mars 2010 Takk for mange fine svar :-) Jeg er nok litt klønete, og selv om jeg velger å se på det som et sjarmerende trekk (hehe), så blir jeg jo litt bekymret med tanke på en stakkars nyfødt som skal henge og dingle på kroppen min ;-) Men jeg skal sjekke ut disse sidene dere tipser om, og tenkte meg en tur på den butikken, Bæreglede :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå