Gå til innhold

Snart allergisesong


Anna82

Anbefalte innlegg

Det nærmer seg allergisesong for oss som sliter med bjørkepollen. Jeg er svært plaget og har til tider brukt kortisonmedisin for å overleve våren. Det kan jeg selvfølgelig ikke i år og ser derfor med grøss og gru frem til denne våren. Er det andre gravide som har brukt alternative behandlingsmetoder for allergi? Takker for svar.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk noen allergipiller som var av et eldgammelt merke sist. Har ikke bjørkepollen (men hadde slags elveblest på beina grunnet allergi trodde de), men det finnes helt sikkert noe som funker på det også. Snakk med legen din eller en spesialist dersom legen ikke vet helt hva du kan ta.

 

Det finnes helt sikkert noe du kan ta i stedenfor det du pleier! Håper det ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, glemte å si at grunnen til at jeg fikk det eldgamle merke var fordi de visste det var trygt for gravide. Var så gamle at de hadde sett på barn som vokste opp at de ikke hadde noe men av bruken =O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også pleid å bruke kortisonpreparater, men denne sesongen har jeg fått resept på Cetirizin. Ble publisert ny forskning i fjor sommer som viste at denne varianten ikke er skadelig for fosteret, og den tilhører heller ikke de medinsinene som gjør en trøtt. (Jeg er trøtt nok som jeg er!) Får håpe det funker.

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=543187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det første jeg spurte legen om på kontroll :) Jeg har bjørkepollen og gress allergi. *nys nys* hehe... Så hun sa at det kan hende at jeg ikke reagerte i år pga at jeg var gravid ;) Er jo lov å håpe :) Hehe... MEN jeg fikk en annen medesin som jeg kunne ta som gravid da, så det fins :) Bare spør legen, så finner de nok en løsning for deg også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Hei igjen... nå er det jo snart at bjørka kommer ut, så jeg leste på medesinen min... Den sto at gravide ikke burde ta?? Hmm.. så da sendte jeg mld til onkel Dr. Jeg er så heldig at jeg har en almennlege i familien, og han sa at jeg burde ikke ta noe mens jeg er gravid... Syns selvfølgelig det er dumt at legene sier så forskjellige ting, men jeg holder me onkel :)

 

Hvis jeg var mye plaget kunne jeg ta postafen (en reisesyketabelett), den kan kjøpes reseptfritt. Kan vel sikkert hjelpe det da. Jeg regner med at onkel vil det beste for meg, så da tenkte jeg at jeg skulle dele det vertfall :) Håper vi slipper å nyse så altfor mye da :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...