Gå til innhold

Brennkopper! Jeg blir GAL!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min fikk brennkopper for vel 10 dager siden. Etter nesten en uke med Fucidin (først rens med Klorhexidin) 2-3 ggr daglig, så tørket det ut. Mandag sendte jeg henne på skolen, noen timer senere får jeg en telefon om at hun har væskende blemmer (som IKKE var der på morgenen).

Vel hjemme igjen, så startet jeg ny behandling av henne. Hun har vært hjemme til og med i dag og hun får flere og flere blemmer, trass i behandlingen!

Jeg tar henne med til legen i morgen, er det noen som vet om vi kan få noe mer effektivt enn Fucidin-salve?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan få antibiotika som vil hjelpe med en gang.

Skrevet

Mi jente hadde det. Fikk antibiotika hos legen Og kjøpte Brulidin krem, som skal virke på de.

Gikk raskt bort da:)

Skrevet

Får hun et utslett som kommer litt ut av kontroll er antibiotika effektivt, og bruilidin krem:)

Skrevet

Ringte legen i dag, vaktbikkja av en legesekretær sa at legen skulle ringe meg tilbake igjen. Noe sier meg at jeg ender opp med å ta jenta med til legevakten i kveld i stedet :o/

Gjest Ambivalent
Skrevet

Du skal helst bruke bruidiline (skrives det sånn?), ikke fucidin. Også trenger hun nok antibiotika fra legen. Sønnen min hadde nettop brannkopper han også.

Skrevet

Er det reseptfritt, eller?

Skrevet

Jenta mi hadde det visst da hun var 2 mnd. Skjønnte det først da jeg ble smittet: Hun hadde bare litt hardt gult snørr, det var det jeg trodde iallfall..Så klorte hun meg og da var det gjort. Hele nesa mi var tettet igjen av noe "greier" og blemmene spredte seg lynraskt i ansiktet. Grusomt!!

Men med antibiotika så forsvant det fort. Så pass på så du ikke blir smittet!!

Skrevet

Sønnen min på 18 mnd har det nå, det skjønte vi i går, flere dager etter at såret under nesen hans dukket opp. Legen anbefalte Brulidine og pyrisept. Salven er reseptfri. Mener å ha lest et sted at om de har mer enn ett sår så er det sannsynligvis behov for anibiotika...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...