Gå til innhold

Svineonfluensavaksine-må vi fortsatt tenke på det?


Førstegangs81

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har ikke spesielt lyst til å ta denne vaksinen og tenkte faren i hovedsak var over,men møtte en annen gravid som hadde fått beskjed av fastlegen at hun måtte ta den nå.

 

Har flere fått beskjed om det?Håper jeg slipper for å si det sånn. Jeg er 13+5 idag.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spurte legen min om det og, og da sa hun at smitte prosenten på svineinfluensa var nesten nede på 0, og at når man er gravid var man mye mer resistant mot sykdommer en når man ikke er gravid. Hun sa og at det er større risiko å ta den vaksinen enn å tenke på svineinfluensaen. Jeg tar den ikke, og er 14+2 og jobber i barnehage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg skal ikke ta den, har vært i mot det fra dag 1. Ser nå at dem også skal forske på bivirkninger hos gravide, om det har noen sammenheng med spontanabort og dødfødsel. Vil bare understreke at jeg respekterer alle som har tatt den og ønsker å gjøre det :) Er litt rart at legen din sier at du MÅ ta den? Uansett er dette et valg du skal ta og ingen andre :)

Lykke til med svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min har ikke sagt noe. Hadde han gjort det hadde jeg uansett ikke tatt den. Hverken jeg eller barna mine har tatt den. Og jeg er enda mer imot å skulle utsette et foster for den mtp at ingen vet hva ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...