babyprincess Skrevet 10. mars 2010 #1 Skrevet 10. mars 2010 er student med 3 mnd igjen på skolen. Også bør jeg få meg jobb i 6 mnd før jeg går ut i permisjon, bør jeg ikke?? Når er det tidligste jeg kan bli gravid hvis jeg skal få penger....eller lønn når jeg er i permisjon? Tuuuuuuusen takk for svar:-)
~sjiraff~ Skrevet 10. mars 2010 #3 Skrevet 10. mars 2010 Du må ha jobbet 6 av de siste 10 mnd for å ha rett til foreldrepenger. Lånekassen får du jo ikke noe av med mindre du fortsetter å studere. Så skal du ha foreldrepenger så bør du jo ikke begynne å prøve før du har fått deg jobb.
babyprincess Skrevet 10. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 10. mars 2010 men er ikke foreldrepenger bare de 33 tusen eller hva det er, den engangssummen? Tjener vel mest hvis jeg har vært i jobb 6mnd? Hvis jeg er 2 mnd på vei når jeg begynner i jobben, kan de sparke meg da hvis jeg ikke har informert de om det? Kan jeg slutte å jobbe etter 4 mnd hvis jeg får sykemeld, eller må jeg jobbe 6 uansett for å få peng?
Gjest Skrevet 10. mars 2010 #5 Skrevet 10. mars 2010 En mulighet er å melde deg opp til et nytt studie, og ta permisjon derfra. Du må ikke fullføre studiet når du er ferdig meg permisjonen. Du vil da få penger fra lånekassa (lånet blir omgjort til stipend) hele permisjonen. Tror det er nærmere 10 000 du får i mnd om jeg ikke tar helt feil.Nåe du er ferig med permisjonen kan du begynne å jobbe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå