Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 10. mars 2010 #26 Skrevet 10. mars 2010 Jeg har cp +at jeg er døv på det ene øret ,jeg har gått på attføring i 4 år nå . Jeg får ikke søke om 50 % uføretrygd selv om jeg har papirer fra både ullevål,sunnaas ,div leger som sier at det er helt klart at jeg ikke kan jobbe mer enn 50% ,kanskje ikke det en gang . Men neida ,nav vil at jeg skal jobbe i en kantine ol ,de mener dette passer for meg som er delvis lam i begge armene ! Så det er faktisk folk som meg som ikke har noe annet valg enn å gå på trygd ,dessverre .... Jeg skulle gjerne ha jobbet 100% jeg og tro meg jeg har prøvd .. Derfor blir jeg så provosert når folk slenger om seg her inne at folk som går på trygd er snyltere ,late udugelige folk som bare ligger hjemme å ser på Glamour .
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2010 #27 Skrevet 10. mars 2010 INGEN kan nekte deg å søke uføretrygd, mamman til william!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2010 #28 Skrevet 10. mars 2010 Jeg synes det er så grusomt å lese holdningene til folk, det er dette som gjør at jeg såvidt våger å svare når noen spør hva jeg jobber med. Nei jeg jobber ikke, jeg får trygd, jeg ble misbrukt seksuelt i årevis og har slitt veldig psykisk på grunn av det, dermed havnet jeg på uføretrygd i ung alder. Og jeg hater å få høre at du er så heldig som slipper å jobbe, du skal ikke klage for du får jo skattepengene mine, og andre kjipe holdninger. I tilegg har jeg en venninne som alltid spøker med at hun skal bli alenemor som meg for da får hun så mye penger, jeg prøver å forklare henne at ja akkurat nå har jeg greit med penger fordi jeg mottar begge deler, men det er i en overgangsperiode og ikke noe du blir rik av. Jeg er så lei av å høre slikt. Jeg ble ødelagt av andre mennesker, jeg straffes for det det de gjorde, jeg møter leie holdninger og jeg prøver nå å komme meg ut i jobb, men kan ikke garantere at det vil gå bra. Så å lese at de fleste tror man snylter og at vi ikke får klage på noe fordi vi er så fryktelige som får penger "slengt" etter oss, det er ikke trivelig og trekker oss enda mere ned. Jeg ville mye heller hatt en fin barndom å huske, jobbe i kassa på prix med kanskje litt dårlig lønn, kunne få lån, og kunne si at jeg jobber jeg, enn å vite at årevis med misbruk fikk meg ned i søla og sørget for at jeg ble værende der, mens folk som vet lite eller inegnting gjerne gnur meg ekstra ned i søla med forutintatte holdninger. Vi er mennesker vi også, vi må kunne klage litt eller ytre at vi er misfornøyd med noe, selv om vi ikke har vært i stand til å jobbe i deler av livet.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2010 #29 Skrevet 11. mars 2010 Jeg er så enig med deg, 22.48! Grusomt å lese disse holdningene som kommer fram i denne tråden. Er også dessverre ute av arbeidslivet pga store belastninger både privat og i tidligere jobb samt helseproblemer over lengre tid. Nå som jeg begynner å komme gradvis til hektene er det vanvittig vanskelig å få noen jobb også, fordi vi som har falt ut av jobb blir ansett som "spedalske" av de fleste arbeidsgivere! Samtidig som vi lever på eksistensminimum over mange år, skal vi også tråkkes ned i søla, som du sier 22.48, av en masse folk som ikke aner hva de snakker om. Jeg skulle ønske dere som har hetset oss i denne tråden vil miste jobbene deres, og bli gående på stønader i lang tid slik at dere får se hvordan vi har det! Det har dere fortjent med de holdningene dere har til oss!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå