winneboo Skrevet 10. mars 2010 #1 Skrevet 10. mars 2010 Det viser seg at skolen ikke får til å sette sammen fag fra reform 94 og kunnskapsløftet, så derfor blir det ikke noe vitnemål på meg..arg.. Eneste muligheten er at jeg må ta matte på nytt. Den matta jeg har er fra reform 94 med kun 5 timer, mens den fra kunnskapsløftet er 8 timer. Dvs jeg må ta denne eksamen for å få et komplett vitnemål(må gjøre om fagene fra reform 94 til kunnskapsløftet da jeg har karakterer fra begge reformene. Det gikk ikke å gjøre om det jeg hadde fra kunnskapsløftet til reform 94) Er det mye nytt under denne matta? siden timeantallet er utvidet, så betyr vel det at eksamen vil være vanskeligere? Offf jeg som sleit gjennom 3 ganger for å endelig bestå matta, så må jeg søren meg ta den på nytt, bare fordi det nå heter kunnskapsløftet.....................redd for at jeg stryker, siden jeg ikke har hatt matte på noen år og det er ikke min sterke side. Er det lov å ha med hjelpemidler på denne eksamen, som f.eks regelbok? Har prøvd å søke opp eksempel på eksamen i matte kunnskapsløftet men har ikke funnet noe ennå.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 10. mars 2010 #2 Skrevet 10. mars 2010 Matten er nå delt i to eksamener, 1P og 2P. Vet ikke om det fortsatt er mulig å ta eksamen i hele 1P+2P, hvis det er det anbefaler jeg deg det om du sliter med matten. Eksamen er todelt, del 1 (2 timer) er helt uten hjelpemidler, mens del 2 (3 timer) er med alle mulige hjelpemidler utenom kommunikasjon og internett. Pensumet har nok blitt litt lettere enn før, mem noen nye temaer er det, feks satistikk, tesselering (flislegging), perspektivtegning og noen få ting til. Her finner du eksamensoppgaver som er gitt i hele 8-timerskurset: http://www.udir.no/Eksamensoppgaver/Eksamen-Kunnskapsloftet/Fellesfag-videregaende/Matematikk-Vg2P-V08/
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 10. mars 2010 #3 Skrevet 10. mars 2010 Det er koden 1003 som gjelder for deg.
winneboo Skrevet 10. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 10. mars 2010 Tusen takk for svar Jeg har hørt at man kan ha enten praktisk eller teoretisk. Kan jeg velge det og hva er forskjell? blir begge deler godkjent på vitnemålet?(tenkte å gå under yrkesfag 2-årig+ påbygginng. For da får jeg med meg karakterene fra yrkesfag og de er ganske bra, mens de jeg tok på allmenn(3-årig i 2004) er ganske lave.
winneboo Skrevet 10. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 10. mars 2010 Kikket på en av eksamene nå og jeg kommer til å slite max. Kan ikke så mye av det greine det offff.....skulle ønske jeg visste at jeg måtte ha denne matta litt før så jeg kunne fått noe undervisning...
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 10. mars 2010 #6 Skrevet 10. mars 2010 Ja, du velger enten praktisk eller teoretisk. Dvs, du velger praktisk, for du vil ikke ta T-varianten:-) Jeg ville heller tatt almennfagvarianten, for påbygg er mye vanskeligere enn 2P, særlig om du får tatt hele kurset i en eksamen. Dette er fordi at det er de enkleste bitene som er plukket ut i det yrkesfaglige 3timerskurset. Dermed blir det som er igjen til 5-timerskurset i påbygg de vanskeligste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå