Gå til innhold

Tidlig ultralyd, kraftige stikk nede i livmoren

Anbefalte innlegg

Gjest Jente18-Gravid med nr 1
Skrevet

Hei alle sammen :)

Jeg fant ut i forrige uke at jeg er gravid, jeg tok 3 tester, + test hos legen samme dag, og alle var positiv. Jeg har begynt å la sjokket synke inn nå. Jeg ser jo kun positivt i dette, til tross for at jeg bare er 18 år. Jeg har jo fast kjæreste, og familien støtter oss i valget vårt

Jeg klare ikke helt å tro at jeg har noe der inne i magen min. Jeg tørr ikke å glede meg helt før jeg har sett det med mine egne øyner på ultralyd.

Så derfor bestilte jeg ultralyd time, som er i neste uke. Jeg gruer meg veldig, jeg er redd for at det skal være noe galt me den lille.

Nå er jeg 7 uker på fredag. Jeg har alle di vanlige symptomene. Men noen ganger kan jeg få kraftige stikk nede i magen. Det gjor så vondt en dag at jeg begynte å skrike. Jeg har veldig mye humørsvigninger, så er ikke mye som skal til før jeg blir sint eller begynner å gråte.

Er det noen som har det likedan som meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Det du opplever er nok like normalt for noen som unormalt for andre. Jeg har hørt om de som tom er inne på akutten for magesmerter også er det bare livmorens voksesmerter. Fir det er nok det det er!

Slapp av du, det kommer nok til å gi seg litt etterhvert!

Skrevet

Jeg har begynt å roe meg litt ned når det kommer til bekymringer. Men jeg er bare så redd siden jeg har hørt så mange skrekkhistorier om spontanabort :/

Skrevet

Skjønner godt angsten din etter å ha lest alle historiene om SA og slikt..

Når jeg fant ut at jeg var gravid og begynte å lese her inne var jeg fra meg av skrekk den første uken!

Men etterhvert lærte jeg å slappe mer av og tenke at her inne så "samles" gjerne de som har hatt negative opplevelser for å søke trøst og støtte,så det virker som om det er veldig ,veldig ofte at det går galt.

Skrevet

Jepp, samme her, jeg er mest sannsynelig 5+3. Gråter for ingenting og ler i neste øyeblikk....hehe. Har også en del stikninger, og gjerne hvis jeg hoster eller nyser.

Hvor bestilte du UL? Kan man bare ringe eller må man ha henvisning?

Lykke til videre...gøy med spire i magen

Skrevet

Hehe, da høres det ut som vi har det litt likt :P

Jeg bor i troms, så jeg fikk time i tromsø. Jeg hadde ingen henvisning, jeg ringte bare. Men da må man betale selv tror jeg. Men jeg syntes det er verdt pengene, så slipper man å bekymre seg så mye som jeg gjør :s

Takk, lykke til du og :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...