Gå til innhold

For lita i forhold til normalen, hva kan det bety?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på UL i dag, uke 32. Alt normalt og bra, untatt magemålet som var under normalen, 11 mm under for å være nøyaktig. Ellers var alle andre mål normale. Morkake og navlestreng så bra ut, og det var passe mye fostervann. Noen som aner hva det kan bety? Og hva som evnt kommer til å skje hvis ikke det har rettet seg til neste UL om 12 dager? Blir litt bekymret når jeg sitter hjemme her og tenker, så blir veldig glad for svar ... Tusen takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Behøver ikke bety noe galt.Jenta vår hadde litt mer over magen i uke 30,så hun lå 100 g over normalen i antatt g...

Ta det med ro,de vokser litt i rykk og napp sa legen til oss:-)))

Skrevet

Håper legen din har rett og at jeg får beskjed om at alt er i orden på neste kontroll da :-)

Skulle bare så gjerne visst hva dette kan bety og hva som skjer hvis ikke det retter seg ...

Uansett, tusen takk for svar :-D

Skrevet

Også dytter vi litt og håper på flere svar .. :-)

Skrevet

lillegutt ble målt til 200-300gram under gjennomsnittet i uke 29. er jo ikke sikkert han er det nå i uke 35. Men uansett så tror jeg nok ikke det er noe å bekymre seg over.. for å få et gjennomsnitt må man jo ha både store og små barn:-)

Skrevet

Har selv igjennom hele svangerskapet gått med en liten prins i magen som er under gjennomsnittet i vekst. Han har også ramlet stadig bak i %, fra 7% under normalen til 17% under normalen.

Jeg har fått ekstra oppfølginger i form av 7 UL så langt i svangerskapet(uke 36 nå) og skal iallefall på en til. Ingenting som tyder på at noe er galt med lille prisen min, annet enn at han er liten.

Har ikke SF og blodgjennomstrømningen i navlestrengen er bra og morkaken fungerer som den skal. Så trenger ikke være noe galt selv om babyen er liten, men får nok litt ekstra oppfølging for å følge med på utviklingen=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...