Gå til innhold

Vogn


Henny85

Anbefalte innlegg

Har noen tenkt på vogn ennå?

Vi vurderer Emmaljunga City Cross, men er i tvil om vi skal ha hardbag eller City bag. Veit at vogna blir tygre med hardbag i sportsdelen, men City bagen har ikke håndtak og vi bor i 4.etg uten heis. Noen erfaringer eller tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har også sett på vogner, og har bestemt oss for Emmaljunga City Cross Duo + sportsdel :)

 

Virker som vi har god smak da, Henny85;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,.. den vognen har vi også sett på. Ett vennepar av oss har den, og de er veldig fornøyd. Kommer frem i snøen og samtidig lett å få inn på trikken! hehe.

Er visst ganske sikker også, fått bra score også på mange tester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forelsket meg i Simo kombi special edition! Problemet er at det er bare en igjen av den typen her jeg bor, og de som skal betale for vognen (mamma og pappa) mener det er for tidlig å kjøpe den enda. Så det ser ut som jeg må finne en annen vogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster som er ped.leder i en barnehage har anbefalt Bugaboo Cameleon (kombivogn) og den kommer jeg til å kjøpe. Kan også benytte bilsetet vi har ebstemt oss for på understellet og det pluss at den er lett å manøvrere i storby var avgjørende for oss. Pluss lav vekt på bag og bærebøyle - vi bor også i 4. etg uten heis og har fått sterkt anbefalt å skaffe en vogn som ikke er for tung + er lett å bære med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi har akkurat samme problem! Bor også i 4. etg uten heis og har titta på City Crossen. Først hadde jeg tenkt å bruke en Quadrolift nede i City bagen til å bære babyen opp og ned i. Men Quadroliften får ikke plass i City bagen.... Så da tenkte vi at da får vi bare bære City bagen opp og ned hver gang med baby i, men nå ser jeg jo som du sier at det bare er hardbagen som har håndtak... Men i katalogen jeg sitter med står det at hardbagen veier 2,6 kg og city bagen veier 4,2 kg. Så da er kanskje problemet løst? Eller er det bakdeler med hardbagen i forhold til city bagen som gjør den mindre "attraktiv"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm... hadde ikke titta så nøye på den hardbagen jeg. Ser jo nå at den skal brukes I sportsvogna, ikke rett på understellet. Så da skjønner jeg det du skrev om vekta ja :-) Når vi titta på city bagen i butikken hadde den i alle fall bæreremmer, men tror de var festa på innsida av bagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt på vogn... Jeg ønsker meg en forholdsvis lett bagvogn med 4 hjul som passer i alt slags terreng. Det er en fordel at bagen har bærestropper. Men fins dette???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. vi kjøpte city cross til vår datter å er kjempe fornøyd.. men vi valgte å kjøpe mykbag fra carena å ha i den..den har håndtak og er godt isolert.. er kjempe fornøyd med det.. men vurderer nå om eg skal kjøpe hardbag til vogna denne gangen.. men tror ikke vi blir å gjøre det..

 

Grunnen til at vi vurderer hardbag er at i en mykbag er det ikke så god plass til skinn å vinterpose..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt meg Emmaljunga Mondial duo. Dette er en god og stor vogn som ikke veier for mye og som du kan bruke lenge da det følger med sportsdel til den. Jeg tenker siden jeg skal ha i september at det kan være greit med en stor bagvogn gjennom vinteren. Ser for med at du ikke kan bruke city baggen så lenge da den kun er beregnet på barn opp til de er 6 mnd gamle... Dette da med tanke på at man bruker mer utstyr på vinteren (voksi ol.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle bagene til emmaljunga er vel beregnet fra 0-6 mnd...hvertfall etter det eg har lest i kataloger å slikt.. men det kommer vel og en del an på str på babyen...hvor fort de vokser og trenger mer plass... vi bruker nå voksipose i citycross(sportsdel) nå og har gjort det siden vår datter var ca 9 mnd.. å det var ikke så lenge siden ho da hadde vokst fra mykbagen vi hadde fra ho var nyfødt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...