hulderpus Skrevet 10. mars 2010 #1 Skrevet 10. mars 2010 Sjekket nettopp den nye terminkalkulatoren på BIM. Har termin 6 mai og har hele tiden trodd jeg da startet permisjon 3 uker før, altså 15 april. I følge bims kalkulator starter jeg ikke før 22 april, altså ca 1 uke senere. Hva er rett???
*Stinemor* Skrevet 10. mars 2010 #2 Skrevet 10. mars 2010 D e korrekt at du starte i permisjon 15. april :-) Æ har termin 20. mai, og starter i permisjon 29. april.
Gjest Skrevet 10. mars 2010 #3 Skrevet 10. mars 2010 Jeg har termin 18 april og starter 28 mars....Har du ikke fått brev ang når du starter perm fra Nav? :-)
hulderpus Skrevet 10. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 10. mars 2010 Hei igjen skal til NAV i morgen med papirene, og der skal det jo fylles ut når du starter perm. Har skrevet 15, og satser da på at dette er riktig. Men i såfall er den BIM-kalkulatoren litt på viddene..
turbomamma *fødte 21.mars* Skrevet 11. mars 2010 #5 Skrevet 11. mars 2010 Du bestemmer selv når du vil starte perm, kan begynne så tidlig som 12uker før, men der vanlige er 3 uker. Dersom du starter senere (det er mulig, jeg startet en dag "for sent" i forhold til termin selv), risikerer du å miste perm siden 3 uker er forbeholdt før fødsel (mister tid gjør man også dersom man føder før termindato, men går man over blir det mindre perm med babyen.
....().... Skrevet 11. mars 2010 #6 Skrevet 11. mars 2010 De har gjort en feil når de laget den terminkalkulatoren. Får også en uke for sen permstart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå