Gå til innhold

litt forvirret mhp startdato mammaperm..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjekket nettopp den nye terminkalkulatoren på BIM. Har termin 6 mai og har hele tiden trodd jeg da startet permisjon 3 uker før, altså 15 april. I følge bims kalkulator starter jeg ikke før 22 april, altså ca 1 uke senere. Hva er rett???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

D e korrekt at du starte i permisjon 15. april :-) Æ har termin 20. mai, og starter i permisjon 29. april.

Skrevet

Jeg har termin 18 april og starter 28 mars....Har du ikke fått brev ang når du starter perm fra Nav? :-)

Skrevet

Hei igjen

skal til NAV i morgen med papirene, og der skal det jo fylles ut når du starter perm. Har skrevet 15, og satser da på at dette er riktig. Men i såfall er den BIM-kalkulatoren litt på viddene..

Skrevet

Du bestemmer selv når du vil starte perm, kan begynne så tidlig som 12uker før, men der vanlige er 3 uker. Dersom du starter senere (det er mulig, jeg startet en dag "for sent" i forhold til termin selv), risikerer du å miste perm siden 3 uker er forbeholdt før fødsel (mister tid gjør man også dersom man føder før termindato, men går

man over blir det mindre perm med babyen.

Skrevet

De har gjort en feil når de laget den terminkalkulatoren. Får også en uke for sen permstart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...