Gå til innhold

Kan man bade i badekar når man er gravid???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man bade i badekar hjemme når man er gravid? Og er det OK med boblebad , eller må man i såfall gjøre det uten??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan fint bade i badekar hjemme... men ikke med bobler.. Boblene kan faktisk stimulere til rier og tidlig fødsel...

Men uten bobler er ikke noe problem.. Når vannet har gått skal du helst ikke bade pga infeksjonsfare..

Skrevet

som sagt over, badekar ja, boblebad nei.. boblekar kan også inneholde mer bakterier i filterene og der boblene kommer så det skal man holde seg unna pga infeksjonsfare..:-) Men kos eg i badekaret:-)

Skrevet

Takk for svar. Vi har sånn bakteriefritt kar, så det er jeg ikke bekymra for. Blåser bare luft, og drar ikke vann inn i noe system. Så boblene i grunn jeg lurer på. Men jeg klarer meg fint uten dem da. Var bare nysgjerrig.

Da skal jeg kose meg de siste ukene:)

Skrevet

Ja du kan bade (uten bobler) dersom vannet ikke har gått, men husk å ikke ha for varmt vann (eller ligge for lenge) sa jm til meg.

Skrevet

Hehe... Unnskyld at jeg ler men her ser jeg folk har forskjellige meninger og fått forskjellige råd. Selv har jeg Boble/massasje bad på badet. Og jeg stor koser meg med varmt vann, bobler og massasje. Uke 34 nå. Men for det meste bruker jeg bare massasjen, fordi boblene kan "rive" litt i magen følest det som. Men boble bad er faktisk med på å forebygge mot vannoppsamling i kroppen. Å varmen lindrer smerte hos meg. Hadde jeg vert deg ville jeg kost meg med boblene, men slått av boblene hvis du får vondt i magen, det bruker jeg å gjøre:)

Men til større man blir til tyngre er det å bade. Men til gjengjeld har ikke jeg dusj, kun boblekar i hus:)

Skrevet

jeg og har hørt at boblene kan stimulere og føre til rier. Og det er større infeksjonsfare forbundtet med boblekar enn vanlig.

Dette har jeg spurt både legen. JM og fødeavdelingen på sykehuset om, og de er veldig enig alle sammen.

Så tror uansett ikke jeg ville brukt boblekar, tar ikke sjansen bare for å kose meg i boblene.... Da klarer jeg meg fint med vanlig badekar:)

lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...