Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) er nå i uke 21. Har kjent liv i litt over en uke hver kveld, men nå de siste to dagene har jeg ikke kjent noe...?

Og så har jeg hatt litt rar utflod.. mer rennende når jeg går på do?

Fint om noen kan dele erfariner med meg :)

Takk på forhånd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei kjære du!

Om du er bekymret over mangel på liv - så hadde jeg ringt sykehuset. Det er vanskelig for oss andre å si hva som er normalt i din mage. Det er helt lov å ringe de og be om råd. =O)

Når det er sagt så er det nok ikke så unormalt at det er litt forskjeller i hvor mye liv man kjenner før man kommer opp i uke 24 hvor du liksom skal kjenne liv hver dag. Jeg har kjent liv hver eneste dag (og gjennom dagen) i flere uker allerede - så for meg hadde det vært naturlig å ringe om jeg synes det ble lite liv i et par dager nå. Men andre kjenner kanskje mindre (det er jo fremdeles tidlig) og har ikke så regelmessige spark. I begynnelsen så var det veldig uregelmessig hvor ofte jeg kjente henne sparke/ bevege seg (Nb er andregangs så sikkert derfor jeg har kjent unormalt tidlig).

Et tips er å notere hver eneste gang du kjenner en bevegelse eller spark i løpet av en dag (ta med deg en blyantstump og et lite papirark i lomma). Noter hver eneste gang du kjenner noe fra babyen. Da får du mer oversikt.

Det er bra at du følger med =O). Mest sannsynlig er det ingenting i veien men fint å være oppmerksom på at de små har det bra.

Ps når det gjelder utflod så er det helt vanlig å ha mye mer (!) enn normalt når man er gravid. Så sant det ikke lukter rart, har rar farge eller gir deg noen plager så er det sannsynligvis ikke noe som skal behandles. Men du kan jo spørre legen om det neste gang du er der dersom du er usikker.

Skrevet

ta saft testen!! bland saft i en flaske (ikke sukkerfri) og legg den i fryseren til den er iskald, så heller du i et glass og drikker det fort hehe kulden og sukkeret skal visst vekke den lille, kjenner man ikke bevegelser i løpet av en halvtime skal man ringe legen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...