Anonym bruker Skrevet 10. mars 2010 #1 Skrevet 10. mars 2010 Hvilken religion tilhører du? Tror du på: 1 Skapelsesfortellingen i Bibelen? 2 Big Bang? 3 Evig liv etter døden? 4 Himmelen? (Hva tror du skjer der, i tilfelle)? 5 Helvete?
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2010 #2 Skrevet 10. mars 2010 Hvilken religion tilhører du? Ingen Tror du på: 1 Skapelsesfortellingen i Bibelen? Nei 2 Big Bang? Ja 3 Evig liv etter døden? Nei 4 Himmelen? (Hva tror du skjer der, i tilfelle)? Nei 5 Helvete? Etter døden: Nei. Helvete på jord: Ja
Malita Skrevet 10. mars 2010 #3 Skrevet 10. mars 2010 1 Skapelsesfortellingen i Bibelen? Ja 2 Big Bang? Nei 3 Evig liv etter døden? Ja 4 Himmelen? (Hva tror du skjer der, i tilfelle)? Ja. Vet ikke, men er sikker på at der er det bare velstand. 5 Helvete? Ja
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2010 #5 Skrevet 10. mars 2010 1 Skapelsesfortellingen i Bibelen tror jeg ikke var ment bokstavelig. Den inneholder sannheter i mer overført betydning. 2 Birg Bang er en teori i stadig utvikling. Egentlig vet vi veldig lite konkret. 3 Evig liv etter døden høres litt marerittaktig ut. Jeg tror på en annen bevissthet etter dette livet. 4 Himmelen er kanskje en betegnelse som kan brukes på den bevissthetstilstanden jeg tror vi kommer i når vi dør. 5 Helvete er her på Jorden for mange, Ondskapen og Kjærligheten utkjemper sin kamp her og nå.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2010 #6 Skrevet 10. mars 2010 1 Skapelsesfortellingen i Bibelen? Nei 2 Big Bang? Ja, men skapt med en hensikt 3 Evig liv etter døden? Ja 4 Himmelen? (Hva tror du skjer der, i tilfelle)? Der vi er mellom reinkarnasjoner. Uendelig kjærlighet 5 Helvete? Helvete er her på jorden
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2010 #7 Skrevet 10. mars 2010 Hvilken religion tilhører du? Jeg er ateist, innmeldt i HEF Tror du på: 1 Skapelsesfortellingen i Bibelen? Nei 2 Big Bang? Ja 3 Evig liv etter døden? Nei 4 Himmelen? (Hva tror du skjer der, i tilfelle)? Nei 5 Helvete? Nei
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2010 #8 Skrevet 10. mars 2010 Hvilken religion tilhører du? INGEN Tror du på: 1 Skapelsesfortellingen i Bibelen? NEI 2 Big Bang? JA 3 Evig liv etter døden? NEI 4 Himmelen? (Hva tror du skjer der, i tilfelle)? NEI 5 Helvete? NEI
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2010 #9 Skrevet 10. mars 2010 Hvilken religion? Jeg er døpt og konfirmert i Den Norske Kirke. Er kristen av tradisjon, og har stor sans for Jesus, men ikke for de fleste etterkommerne (prester og predikanter). 1Skapelsesfortellingen i Bibelen er en myte på lik linje med andre skapelsesmyter. 2 Big Bang? Det er vel så langt vitenskapen har kommet hittil. 3 Evig liv? Tja, på en eller annen måte vil energien som utgjorde meg, fortsette å eksistere. 4 Himmelen? Ja, det må være der Kjærligheten (Gud) er. 5 Helvete? Er der Ondskapen( Djevelen) er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå