Gå til innhold

Dere som hadde styrtfødsel med nr 1...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde dere det med nr 2 også? Fra 1. rie til babyen var ute tok under 2,5 time. Er så nervøs for at det skal gå enda fortere denne gangen, og at jeg ikke skal rekke frem til sykehuset i tide :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Ikke styrt med første men forholdsvis rask

åpningsfasen tok 2 timer og så brukte jeg nærmere 2 på å presse :)

Nr to var definitivt en styrtfødsel 45 min fra første tegn og da kneip jeg de jeg kunne så jeg skulle føde på sykehus og ikke hjemme

Begge startet naturlig og uten noe hjelp

Skrevet

jeg har også bare født en gang, og hadde det slik som du beskriver. Har fått beskjed om å dra til sykehuset med en gang etter at jeg kjenner antydninger til at fødsel er i anmarsj, og ikke gjøre noe som framprovoserer rier i forkant. De regner med at jeg ikke kommer til å bruke veldig mye lenger tid denne gangen, men nå kommer jeg til å få helt annen oppfølging fra sykehuset. Har fått beskjed om å ligge ned når jeg kjenner at ting er i gang, for det kan bremse riene litt.

Skrevet

Min startet også naturlig ved at vannet gikk, 9 dager før termin. 2 timer med rier og 18 min med pressrier.

Har hørt at det er stor sjanse for at nr 2 vil komme MINST like fort.. Blir helt svett, tenker på at vi må få besteforeldre/onkel/tante på plass for å passe mini, mannen må rekke å komme hjem fra jobb, så må vi til sykehuset...(heldigvis bare 10 min kjøring)

Flere med erfaringer?

Skrevet

Første fødsel tok under 3 timer fra 4 cm til barnet var ute, og regnes som styrtfødsel.

20 min fra 7 cm til babyen lå på brystet mitt.

Intenst og heeeelt forjævlig.

Andre fødsel tok 6 timer fra 4 cm (24 timer fra første "rie") og var helt super!

(Sånn bortsett fra den siste timen, men det var fordi jeg ikke fikk smertestillende selv om jeg bad om det. De klarte ikke å sette spinalen.)

En helt annen opplevelse enn den første:)

Jeg hadde også fått beskjed om å komme inn med en gang riene startet.

Skrevet

Har hatt styrtfødsel med både nummer 1 og nummer 2.

Sist rakk jeg såvidt å komme inn på fødestuen.

Nå er jeg gravid med nr 3,blir nok hjemmefødsel det,ettersom jordmor har lovt at det går bare fortere og fortere..

Skrevet

hmmm, jeg har ikke noe opplevelse av styrfødsel i så måte. Hadde rier jevnt og trutt i 8 timer fra kl 02.30-10.30 og bare 4cm kl 10.30. fra 4 cm til jeg startet trykkingen tok det 1 t og 50 min og deretter var han ute 40 min senere. Ble adri sagt noe om styrtfødsel hos meg selv om det bare tok 2,5 time fra 4 cm til han var ute.....

Men håper i grunn at neste fødsel blir litt jevnere fordelt i åpning, smerte og varighet for de 2,5 timene var helt jævlig.....

Skrevet

Min første fødsel tok år og dag, men den andre var styrtfødsel. Fra 7 cm åpning til babyen var født så tok det 2 (!) minutter.

Nå bor jeg nesten en time unna sykehuset, og man kan trygt si jeg funderer på å bare føde hjemme. Det er vel bedre med hjemmefødsel i kontrollerte former, enn å føde i baksetet i en busslomme? :o/

Skrevet

Ja, nå bor jeg 5 min fra sykehuset og følte meg trygg på å rekke det til tross for rask førstefødsel

Fødselen startet heldigvis når jeg var hjemme, men jeg var alene akkurat da.

Heldigvis var mamma hjemme, de er naboer og hun kom for å få meg på sykehuset. Hun skjønte at ambulanse var eneste rette og siden den var inne så tok det 10 min fra hun ringte til den dro med meg. Antakelig raskere enn om jeg skulle ha klart å komme meg inn i personbil.

Med blålys og full fart igjenom sykehusgangene ,og jeg som var veldig fokusert på puste og ikke presse klarte vi å nå frem til en seng før jeg fødte.

Godt jeg ikke viste på forhånd hvor fort dette skulle gå for da burde jeg egnetlig forskanset meg hjemme.

Var forberedt på at det kunne gå fort men ikke så fort. Vr jo i full fart fram til fødsel tiltross for at jeg gikk to uker over termin

Jeg sto å så på det kalde gulvet før jeg dro og tenkte ikke søren om jeg legger meg ned der.

Hadde jeg hatt lenger vei hadde jeg blitt hjemme.

Lykke til

Skrevet

Min første fødsel var styrtfødsel. Under 2t. Fødsel nr. 2, 3, 4, 5 og 6 likeså :D

Jeg har fått beskjed hver eneste gang f.o.m. andre sv.sk at jeg må komme meg avgårde ASAP ved første tegn på at fødselen starter. Så har jeg gjort. Den raskeste fødselen var med tvillingene, og da var første tvilling ute bare 7 min etter ankomst på sykehuset. Tvilling to kom 11 min etter det igjen.

Har heldigvis rukket frem hver gang :)

Skrevet

Fikk førstemann 3 timer etter første tegn(som var at vannet gikk). Fikk ikke noe oppfølging med andremann selv om første fødselen var kjapp.

Jenta mi kom på 10 timer fra første tegn, da gikk slimproppen..

Og nå er jeg gravid med nr 3 og må si jeg gruer meg litt, er en time til sykehuset. Men går vel bra:)

Skrevet

Min andre fødsel var en styrtfødsel. Rakk ikke å komme meg på sykehuset. Så fødte hjemme. Men jordmor og ambulanse kom til oss da, så var forholdsvis kontrollert :)

Har ca 40 min til sykehuset så må bare kjøre med engang jeg kjenner noe. Kan ikke vente på barnevakten engang, men har gode naboer som kan komme over.

Vet ikke om den første kunne vært styrtfødsel for da ble jeg stoppet opp siden jeg måtte til et annet sykehus, og ble fløyet dit.

Skrevet

min fødsel tok bare 15 min og hadde ikke annet enn åpningsrier..Men med nr 2 gikk jeg 6 dager på overtid(noe jeg visste at jeg var fordi vi kun hadde sex 1 gang i løpet av mnd jeg ble befrukta) og ble satt igang.Så man vet aldri.

Men skal sies at de hele tiden tok hensyn til min første fødsel og tok meg inn for hver gang jeg følte at fødselen var igang på en blunk(Ahus)

Så følte meg veldig ivaretatt og trygg!

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...