Kokkeli nyter våren:) Skrevet 10. mars 2010 #1 Skrevet 10. mars 2010 Mobbing er en debatt som kan være vanskelig for mange. Å bli mobbet gjør noe med personen som blir utsatt for det i liten eller stor grad. Vi vil vel verken være forelder til de som blir mobbet eller de som er mobbere?? Er dere flinke til å ta opp tema mobbing hjemme? Prate om det? Prate om hva det gjør med barn som stadig får høre hvor dårlige de er? Passer dere selv for og ikke snakke nedlatende om andre eller om skole lærere når barna er til stede? Også om tv program? Sitter dere og ler og kommenterer folk på tv når barna hører på? Vår skole og barnehage kjører hardt ut mot mobbing. Det er 0-tåleranse mot mobbing, og det fokuseres mye på hva mobbing er. Alle skal være med alle, sier jenta mi som går i b.hagen. Det betyr ikke at alle skal være venn med alle, men alle skal få være med på leken og alle skal bli respektert og ingen utestengt. De har ikke lov til å si nei til noen som vil være med å leke. På skolen har de anti mobbe kampanjer. På foreldre møter blir vi minnet om hvor viktig det er at vi som voksne snakker om skolen i en positiv tone, og passer oss for å si ting som "å husker du matten hvor dønn kjedelig vi syntes det var, husker du når vi skulket, husker du han som alltid luktet vondt og alle lo av han" viktig at skolen og foreldre sier det samme. Og at foreldre støtter om lærerne. Lærerne må gi lekser, og da nytter det ikke at barna lærer hjemme at lekser er noe tull.. Jeg snakker bevisst med barna mine om de andre de går sammen med. Jeg vil være med på å prøve å la de og andre barn rundt dem ha en god hverdag. Prøver med å ha en åpen dialog med mine barn få tråden i om noen blir mobbet rundt dem, slik at vi som voksne kan gripe inn hvis vi merker noen blir mobbet, noen aldri får være med på leken osv.. Tenker dere bevisst mot mobbing?
❤ mamma til 2 ❤ Skrevet 10. mars 2010 #2 Skrevet 10. mars 2010 Ja føler at både bhg og skole tar tak i dette, å har 0 tåleranse på dette ja. Å jeg som foreldre vil ikke at mine barn verken skal mobbe eller bli mobbet, så jeg prøver å være et godt forbildet.
Lene~mor til tre Skrevet 11. mars 2010 #3 Skrevet 11. mars 2010 Skolen er flinke når det gjelder mobbing synes jeg. Vi har snakket med barna om mobbing, er jo viktig det.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 11. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 11. mars 2010 Det er bra:) Jeg føler mange er mye mer bevisst dette nå enn før. Og alle vil ha 0 tåleranse og alle vil stoppe mobbing. Kjempeviktig å fortelle barna ommobbing.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå