Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg og min mann ønsker å døpe unge nr 2 når den kommer.

vår første unge ble døpt bare 4 uker gammel. vi brukte mye energi i å ha denne dåpen. men hele dåpen ble det bråk av. søstra til min mann lagde bråk om gjestelista, min tante lagde bråk om bordkortet, bestemoren til min mann tok over selvskapet og kastet meg ut...

dette er ikke noe jeg vil gjennom igjen..

lurer på om noen kan gi meg råd på hvem som er vanlig å ha i en dåp. og hva jeg skal gjøre med bestemoren til min mann( er ikke eneste selvskapet ho har tatt over. tok over i bryllupet vårt og.)

er det vanlig å ha tanter og onkler man til ungen i dåpen når man ikke har kontakt med dem. (dem ønsker ikke ha noe med oss å gjøre)

trenger hjelp her..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, jeg hadde ikke invitert noen som ikke ville ha kontakt med oss. Det er vanlig å be nærmeste familie. Besteforeldre, oldeforeldre, tanter og onkler og evt venner om de skal være faddere.

Ikke dine tanter og onkler, men barnets. Men du inviterer jo de du vil. Ang bestemoren så hadde det kanskje vært lurt å tatt en prat først? Eller la være å be henne.

Dere kan jo ha et mindre selskap, der kun dere, og deres foreldre og faddere er tilstede på en bedre middag eller noe sånt.

Lykke til

Skrevet

er ikke mine tanter eller min mans tanter som er et prob.. men tantene til ungen vår.. de vil ikke ha noe med oss men forventer å få være der i store selvskaper som bryllup og dåp.. de forventer tilogmed å få komme på sykehuset å se den nyfødte baby`n som kommer.

jeg kjenner ikke disse jentene. og jeg ønsker ikke ha dem i dåpen eller ellers i livet slik som de oppfører seg..

bestemoren til min mann nytter ikke prate med. ho klarer å ta over et selvskap uansett. vi ba om å få gjøre alt selv i bryllupet. men like vell kom hun og forandret på ting,..

så er litt vanskelig å hindre ho når ho ikke respekterer et nei..

men takk for svar :)

Skrevet

Først vil jeg si at det er vanskelig med personer som ikke takler et nei, å det gjør man så frustrert og forbannet.

Men jeg ville ha satt ned foten og sakt nei nok er nok. Vis henne hvor skapet står en gang for alle uansett hvor vanskelig det er. Det er "din" dåp ikke hennes.

Selv har jeg løst det ved at barnets farmor pynter og dekorerer mens barnets mormor står for blomster buketene. Innbydelser og bordkort vil jeg stå for selv.

Hva med å prøve å løse det på dette viset? Gi folk egne oppgaver så har de sitt å holde på med.

Jeg har en søster jeg ikke vil ha i mitt liv, å hun blir ikke bedt til dåp.

Til min sønns dåp blir vi 30 stk. Da har jeg bedt barnets onkler, tanter (- min ene søster som jeg ikke liker), søskenbarn, besteforeldre, oldeforeldre og fadrer:)

Skrevet

Ville hvertfall ikke bedt tantene til barnet om de ikke viser noe int. i barnet..

Vi skal be de vi har kontakt med, ber ikke folk bare fordi di er i familie når de ikke bryr seg..

Synes Ccathrine sitt forslag var lurt, gi bestemor en oppgave ho kan styre med som du ikke veldig gjerne vil gjøre selv..?

Skrevet

hei takk for svar alle sammen,..

vell jeg kan ikke gi familie medlemmer oppgaver til denne dåpen..

det er for mange da som skal hjelpe til. og det går ikke,.. den ene overgår den andre,.. er totalt 6 kvinnfolk som skal ha noe å planlegge om en annen får gjøre noe,.. + meg,.. siden vi ikke skal ha så stor dåp er det ikke så mye å gjøre,.. kan ikke gi oppgaver bare til en eller to,..

min mann ønsker utrolig mye å kunne ha kontakt med sine søstre. ( vil ikke helt innse at de ikke bryr seg.)

min mann har et utrolig stort ønske om å ha søstrene sine i livet sitt. han sender dem meld,. prøver å ringe dem,.. men vil ikke skjønne at de ikke vil ha noe med oss å gjøre.

dette er vondt for meg,. jeg ønsker at min mann skal kunne ha de han vil i livet sitt der. men syns også han må innse når noen ikke vil være der er de ikke hverdt å bruke tiden på,.. ..

hater dette..

hilsen meg,..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...