Anonym bruker Skrevet 10. mars 2010 #1 Skrevet 10. mars 2010 Koster det noe ekstra å ta med seg barnevogna med til syden? Dette er snakk om en brio sportsvogn (kombi, men uten bag) denne veier jo en del, så dersom jeg må betale overvekt så er det helt uaktuelt! Noen som vet hvordan reglene er for dette? Babyen er 6mnd så har ingen egen bagasje og sete osv. Kommer gratis med på tur...
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2010 #2 Skrevet 10. mars 2010 Du kan ta med både barnevogn og bilstol uten å betale ekstra, jeg pakket vogna full av vognpose, dyne og bleier!!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2010 #3 Skrevet 10. mars 2010 Å så greit!! Nå skal jo både jeg og samboer reise på turen da så vi kan dele babgasjen hennes mellom oss, men likevel er det jo ganske mye greier vi må ta med til henne og det blir jo litt vekt det også!! F.eks mat tror jeg nok vi tar med hjemmefra til henne av grøt osv... HI
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2010 #4 Skrevet 10. mars 2010 Tror man med de fleste flyselskaper får ta med barnevogn uten å betale ekstra. Men det finnes nok unntak, så du bør sjekke med flyselskapet du skal reise med. Jeg ville uansett vurdert om jeg ville ta med en så stor vogn. Kommer selvsagt ann på hvor man skal. Men på de stedene jeg har vært, har det vært uaktuelt med så stor vogn. Jeg ville foretrukket en mindre trille.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2010 #5 Skrevet 10. mars 2010 Kan en baby på 6mnd sitte i en paraplytrille da? Hun er bare 2 mnd nå, så jeg er uerfaren med såpass store babyer :-)
Gjest ->>- Skrevet 10. mars 2010 #6 Skrevet 10. mars 2010 Du får tak i paraplytriller med full liggestilling, de kan brukes av nærmest nyfødte. Titanium Breeze kan være et greit alternativ til flytur, den blir så liten at man gjerne kan ha den på flyplassen og pakke den med i bagasjehyllen om bord også (i hvert fall så lenge man pakker den i bagen sin ute av syne for gatepersonalet...).
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2010 #7 Skrevet 10. mars 2010 Ta med den vognen du selv synes er best. Når babyen er bare 6 mnd er det greit med litt liggekomfort. jenta vår var 9 mnd da vi reiste første gangen, og da kjøpte vi en teutonia Timmy, uten bag. Gikk veldig fint!
It's all about me Skrevet 10. mars 2010 #8 Skrevet 10. mars 2010 Jeg har bare reist med stor vog og aldri angret på det. Gode luft jul, stor kalesj og bra oppbevaring for andre ting i vogna er alfa omega for oss. Har aldri vært noe problem at vogna er stor, hverken på flyet eller på setdene vi har vært.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2010 #9 Skrevet 10. mars 2010 Enig i Titanium Breeze ja. Har hatt den til min gutt. Ingen problem å bruke den fra 6 mnd. Og det finnes mange andre triller på markedet som fint kan brukes til 6 mnd gamle babyer. Ja, fra nyfødt også forsåvidt. De som er fra "syden" bruker jo ikke annet enn paraplytriller til barna sine, og det går jo finfint for dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå