Gå til innhold

Jøss så sunne vi egentlig er

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har egentlig ikke tenkt så mye over hva jeg faktisk spiser i løpet av en uke. Jeg kjøper ting jeg er vant til og spiser det jeg liker. Når vi er i byen med venner får ungen ofte en bolle ELLER en kuli/juice. En venninne sa til meg her en dag at jeg burde begynne å tenke på hva jeg egentlig gir ungene mine for de har ikke godt av å få bolle hele tiden. Vi møtes kanskje en gang i uka og det er jo denne bollen (i entall) hun ser. Jeg var igrunnen enig med henne der og da osv.

Igår handlet jeg inn for hele uka og kikket oppi kurven da jeg var ferdig. Vi er jo sunne jo. En bolle en gang i uke er virkelig ikke ille når jeg lager all mat fra bunnen, spiser masse frukt og grønnsaker osv. Jeg bruker ikke halv og helfrabrikata i hverken middag, saus elller liknende. Vi baker brød hver fredag og alltid kun grovt, men ikke for at vi skal være sunne, men rett og slett fordi det er disse tingene vi liker. Ingen chips, ingen snop, ingen loff, ingen pølse osv. Nei nå skal jeg jammen ringe venninna mi å si at jeg har tenkt på saken å den bolla skal de få kose seg med. (Vi prater om alt så hun kommer til å le av meg som ikke viste hva vi spiste i hverdagen).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe nei da gjør ikke den bollen og juicen noe!

Uff når jeg leser her ser jeg hvor usunt vi faktisk spiser! Jeg er elendig til å lage mat, og har aldri tid til noe matlaging heller :(

Skrevet

Jeg har heller ikke problemer med å gi en bolle, en kjeks eller litt saft en gang i blant, om det så er midt i uka, så lenge jeg vet det totale kostholdet er bra.

Det har jeg selv vokst opp på uten problemer, og ser ikke noen grunn til at mine barn skulle få problemer med det.

Jeg har hatt et kresent barn som omtrent ikke spiste noenting fra han var 8-12 mnd, og for å øke hans interesse for mat så fikk han det han ville ha en periode, om det så var lefse til frokost, eller pølse. Det viktigste var at han spiste. Etter en stund økte matinteressen sakte men sikkert, og han spiser nå så og si alt(14 mnd).

Han vet selvsagt hva som er bedre enn annet, men det er jo ikke mat som står på bordet til daglig. Og de få gangene vi har lefser/kaker, som f eks til kaffi i helgene, så får han smake. Men det er ikke noe han maser om til daglig. Han spiser det som står på bordet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...