Glad tobarnsmamma Skrevet 10. mars 2010 #1 Skrevet 10. mars 2010 Var på apoteket i dag, er blitt så forkjøla, og ba om en nesespray som jeg som gravid trygt kan bruke. "Du kan bruke alle, bare du ikke bruker dem over lang tid", sier hun som står i kassa. Jeg sier jeg har hørt at enkelte merker er bedre enn andre, og da gir hun meg en som heter "Naso" og sier at jeg kan bruke den. Når jeg kom hjem sjekket jeg (heldigvis!!!!) pakningsvedlegget, og der står det "bør ikke brukes av gravide". Da vil jeg selvsagt ikke bruke den. SLIK provoserer meg!!!!!
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 10. mars 2010 #2 Skrevet 10. mars 2010 oi, det var jo ikke bra! Men du kan bruke sesamolje på nesespray. De selger det på apoteket. Ellers så kan du prøve saltvannsløsning med ekstra salt i evt nesespray for barn. Otrivin for barn er ok å bruke en ukes tid i følge legen min:) Den funker veldig bra om du bruker saltvann først og deretter otrivin for barn. God bedring!
Ate,mor til gutt nr3;-) Skrevet 10. mars 2010 #3 Skrevet 10. mars 2010 HERREGUD,den har jeg brut nå til og fra i 14dager....jeg fikk å beskjed om at den kunne brukes av gravide.UFF!!!!! Slutter med den nå assa,men lillemann har det bra da,kjenner jo masse liv hver dag og hjerte lyden er fin så....men kjenner jeg ble litt redd og engstelig nå.
Herkules Skrevet 10. mars 2010 #4 Skrevet 10. mars 2010 Tror du kan ta det med ro ate Mener det står at gravide ikke skal bruke/ konfrontere lege på de fleste nesesprayer, men at de kan brukes moderat av gravide Selv brukte jeg otrivin på det værste. Ingen nytte av saltvann da det var hovne slimhinner som var problemet Legen min var veldig tilbakeholden med alt av medisiner så han var negativ til alt da
Gjøkeredet③ Skrevet 10. mars 2010 #5 Skrevet 10. mars 2010 Jeg har hørt man ikke skal bruke visse nesesprayer fordi det var fare for at de skulle sette igang fødselen for tidlig jeg Ate ;o)
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 10. mars 2010 #6 Skrevet 10. mars 2010 otrivin barn blir brukt her i gården når det blir for ille. Men bruker det kun når det er helt tett da..
mamman til to gutter Skrevet 10. mars 2010 #7 Skrevet 10. mars 2010 De aller fleste nesesprayer fungerer på samme måte, de har ikke samme virkestoff, men virkestoffene virker på samme måte (veldig flott, men kom ikke på noen annen måte å si det på). Noen leverandører mener de har testet sprayen sin godt nok på gravide til å ikke advare mot å bruke den, mens andre skriver "bør ikke brukes av gravide" for å være sikre. Rett og slett for å unngå og få problemer hvis det, helt tilfeldig, skulle skje noe med en gravid dame som tilfeldigvis bruker nesesprayen deres. Så for dere som har brukt nesespray det står man ikke bør bruke, så er det egentlig ingen fare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå