Gå til innhold

Neeei... :( Brunlig utflod, BEKYMRET!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siste dagene har jeg hatt litt ekstra utflod, men i normal farge.

Igår merket jeg litt brunlig utflod når jeg tørket meg etter toalettbesøk.

Idag har jeg hatt en del brun utflod. Nesten litt mensenaktig, men bare brunt. Ikke kommet spesielt i trusa, men hver gang jeg tørker meg så kommer det faktisk hver gang jeg tørker.. Blir sååå bekymret.

Er i uke 8. Kan det være pga forventet mens er på fredag?

Er også i et risikosvangerskap, todelt livmor.

Lest meg til at det kan være vanlig med litt brun utflod, til og med blødninger.. men jo klarer ikke roe meg helt med det.

Andre med samme?

Var på tidlig ul på fredag, så hjerteaktivitet og at babyen var festa bra.

Må komme meg til lege å måke hcg etterpå, og event fredag.

Men d er vel ikke like høy stigning nå i Uke 8 som de første ukene? Men man kan vel roe seg litt hvis det er litt stigning?

Huff, blir gal av det her jo.

Jeg vil såååå gjerne at dette skal gå bra!!! :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke noe om hcg stigning, men ville bare gi deg en klem! Mange opplever brunlig utflod og blødninger, uten at det er noe som helst galt. Siden du også har vert på ul og sitt et bankende hjerte, så skal det mye til for at det skal gå galt for deg nå. Får du smerter i magen, og mer blødning, så ringer du til legen din og får ny henvisning til ul. Det er ikke noe særlig å gå slik å være livredd!!

Lykke til!

Skrevet

Skjønner godt at du er bekymret, da. Det skal ikke så mye til før man blir bekymret de første ukene av svangerskapet, man kan fort bli litt smågal av alt dette :) Har det akkurat likedan selv. MEN, jeg tror ikke du trenger å være så kjempebekymret så lenge du ikke har kraftige smerter i magen og blødninger. Den kombinasjonen er som regel litt skummel, men en blødning alene trenger ikke å bety at noe er galt. Hadde selv en blødning i forrige uke og var helt sikker på at alt var gått galt. Fikk komme på UL og det viste seg at den lille hadde det helt fint der inne. :)

Har du fremdeles gravidsymptomer med ømme pupper, tretthet og evt kvalme så er nå det ett tegn på at det er greit. Men som jeg bruker å si, er du veldig bekymra så kontakter du legen din. De er der for å hjelpe, og man skal slippe å gå å bekymre seg unødvendig!

Klem til deg, håper alt er bra med deg!

Skrevet

Tusen takk for svar.

Godt å ha noen rundt seg, og høre andres erfaringer:)

Jeg ringte legen min, som hadde en legetime til meg i ettermiddag.

Så nå har jeg vært der å målt hcg, og hun har henvist meg til ul.

Skal på ul neste onsdag. Hvis det ikke gir seg, skal jeg tilbake på fredag, og få sykemeld, og eventuelt ul før.

Men jeg vil ikke styre for mye pga dette heller.

Vil jo gjerne jobbe, og bare håpe dette er noe som går over raskt.

Men likevel blir man jo bekymret, og jeg er så glad for at jeg har en så bra lege :)

Får svar på hcg på fredag, så får vi se. Ta en ny måling igjen da og regner jeg med, for å se stigning.

Har ikke spesilet smerter. Litt "menssmerter, murringer " men det har kommet å gått litt siste ukene. Ellers har jeg ikke hatt så mye symptomer egentlig, bortsett fra veldig ømme bryster, som fortsatt er det. Godt å bli tatt på alvor av legen. Noenganger bekymrer man seg kanskje mer enn nødvendig, men som legen sa ville hun sjekke dette opp. Å jeg er jo i et risikosvangerskap, så godt å få en bekreftelse.

Klem tilbake :)

Skrevet

Huff, ikke noe moro å se farge på utfloden nei, det vet jeg alt om. Har hatt en SA som startet slik du beskriver, mens i det neste svangerskapet fikk jeg det samme og trodde da alt var slutt. Men jeg fødte en frisk jente og hun er i dag 1,5 år! Nå er jeg gravid igjen og hadde brun utflod med etterfølgende blødning på samme tidspunkt som deg (har hørt noen si at det er et "typisk uke 8 fenomen"). Var på UL og fikk se et bankende hjerte. Nå er jeg 11+6 og har faktisk ikke hatt noe særlig farge siden dagene etter UL.

Som mange andre sier kan dette være helt normalt. Det min lege sa var at så lenge jeg blødde men ikke hadde smerter så var det et godt tegn på at det var fredelig, men samtidig hadde jeg jo den tidligere SA'en friskt i minne. Det skjedde i uke 6 og da hadde jeg ikke smerter.............

Lykke til uansett ;)

Skrevet

Hei igjen!

Den brune utfloden er noe dritt.

Blir jo maks bekymret av det.

Hadde mest fra morgenen av igår, og ike spes på kvelden. Så trodde det endelig var over m det, men neida.. idag morges var det like mye på papiret og litt i trusa. :(

Jeg har ikke spesielt smerter. Merker d litt i korsryggen, noe jeg alltid har kjent disse ukene, og litt stikninger i nedre del av magen.

Ikke kommet noen klumper, bare vanlig utflod konsistens men ganske brunt. Å så lukter det litt av det.

Fikk henvisning av legen min igår, hun ville sjekke det ut.

Greit d kanskje er normalt for mange, men godt å få sjekket det opp uasnett sa legen min.

Jeg som så et bankende hjerte for under en uke siden.

Men er i risikoen, så det kan vel snu fort. Målte hcg igår, så får vel svar på den senere idag.

Ringte Ullevål nå idag, og fikk allerede komme dit i ettermiddag.

Kjenner jeg gruer meg veeeldig.

Er det større sjangse for at noe er galt hvis det lukter litt?

Ååå.. jeg krysser fingre for at alt ser bra ut.

Lykke til dere andre også:)

Skrevet

Huff jeg føler med deg! Men godt du har en lege som sjekker opp og tar bekymringene dine på alvor. Tror ikke lukt har noe med saken å gjøre ;)

Lykke til i ettermiddag, er spent på å høre hvordan det går!

Jeg krysser fingrene for deg og mini :)

Skrevet

Hper det ikke er noe galt med den lille :(

Men det er akkuratt sånn jeg hadde det når jeg hadde MA i høst :(

jeg hadde alle svangerskapsymptomer; kvalme, ømme bryster, tretthet, svimmel, magen vokste, ekstrem luktesans...

Så i uke 14 begynnte jeg å spotte brunt. det var kun på papiret, aldri s mye at det kom noe i trusa...

Men det luktet ikke blod, det luktet råttent, søtemment...

Da ble jeg redd og skjønnte at det ikke var slik det skulle, for døde ting lukter sånn :(

Jeg fikk UL i uke 15 og det viste seg at jeg bar på en tom fostersekk. MA'en hadde sikkert skjedd i uke 5-6 eller noe og dette var fortsatt ikke kommet ut ved 15 uker :S

Jeg hadde aldri smerter og fikk aldri noen skikkelig blødning.

Jeg fikk utskrapning heldigvis et par dager etterpå.

Håper virkelig ikke dette gjelder deg, for det var ikke hyggelig :(

Lykke til på UL, krysser fingrene for at alt er fint med dere :)

Skrevet

Det var ingen hjerteaktivitet på ul i kveld :(

Så desverre var dette en abort.

Vil ikke helt tro det er sant. Men.. legen lette masse etter hjertelyd, ,emn fant ikkenoe. Å mente at det ikke hadde utviklet seg mye siden fredag. Hun var veldig bestemt på at det hadde gått galt, og sa det var flere grunner som gjorde at hun var helt sikker.

Hvorofr si det, uten å si de grunnene?

Kjente jeg ble irritert.

Hun ville fortest mulig ha meg ut derifra å ba meg på sekundet velge tabletter, eller utskraping.

Jeg kan jo ikke om noe av det, ,men tok piller siden hun anbefalte det.

Kommer ikke til å ta de ikveld, ,men se ann i morgen.

Målte hcg hos legen min igår, å den var på 102 000.

Kan ikke skjønne at jeg har mistet, og at hun mente dette skjedde i helgen. Burde den ikke synket en del siden da?

Hører jo ofte om folk som får beskjed om abort, men som ikke gir seg med det, og går videre på ny ul.,

Men er ingen vits ha forhåpninger heller. Har man fått bekskjed om abort, så er det nok det. Selv uten blødninger eller smerter.

Bare 5 dager etter vi så hjerteaktivitet :(

Veldig trist. Men slik kan skje alle.

Ønsker dere alle lykke til videre, å håper vi snart ses her igjen :)

Skrevet

Ååå, har så vondt av deg :( Opplevde akkurat det samme selv for noen år siden; brunlig utflod og ul viste at det ikke var liv. Jeg trodde da jeg var i uke 12, mens baby døde i uke 9. Dette kalles missed abortion (MA).

Ønsker deg uansett lykke til videre.

*klemme på*

Skrevet

Uff :(

Leste den andre tråden din også....

Sender deg en stor klem jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...