Mamma+2 Skrevet 10. mars 2010 #1 Skrevet 10. mars 2010 Jeg kom inn i livet til min samboer 6 år etter at han var skilt ( han ble forlatt) så slik sett er det ikke noe tull mellom meg og hans ekskone..hun har hatt flere samboere siden den tid...men kjenner at den dama irriterer meg.... det er vel gjerne ikke så uvanlig..men det bygger seg opp... De har en datter på 10 år sammen som er endel hos oss.... Startet med at vi forlovet oss..min sambo ringte til sin datter og fortalte det..hun ble glad..så gikk det 10 min og hun ringte opp igjen..pepret med div fra sin mor...at det var skikkelig teit ++ masse tull som kun sjalu, spydige damer kan komme med...ungen ble helt hysterisk og nyttet ikke snakke med henne...vi snakket med henne senere og da forsto hun oss...men fortalte at mamma hadde sagt så mye stygt om oss..at det var idiotisk forlove seg ++ Ellers sliter vi med alt samarbeid...ungen sliter på skolen..min sambo har kontakt med skolen..men når skolen har snakket med mor har de fått beskjed om å ryke og reise...der er ingenting galt...hun boikotter all hjelp til ungen... Ting ungen trenger må vi kjøpe...mor bruker det bevist...og vi syns jo selvfølgelig at ungen skal ha det hun trenger. Men det er jo som oftest vanlig dele på utgifter... Nå sist gjalt det å hente briller til dattera...mor bor 5 min unna brillebutikken....nei det hadde hun ikke tenkt å ordne var beskjeden...min samboer er ikke hjemme før butikken stenger...så i morgen må jeg dra 30 min med buss for å komme meg inn til byen så jeg kan hente ut brillene... Vet ikke hva jeg vil oppnå med å skrive det her...få ut litt frustrasjon...det jeg skriver er bare en dråpe i havet...skjer så utrolig mye fra den siden...kjenner det tapper meg...dama er over 40 år!!! Takk for at du orket lese...
Renate :-) Skrevet 10. mars 2010 #2 Skrevet 10. mars 2010 Jo orket å lese og syns skikkelig synd i deg men jeg har nok ikke så mange gode råd desverre, aldri vært i en slik situasjon... Det eneste jeg kan si er, prøv å hold ut for jenta sin del :-)
Mamma+2 Skrevet 10. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. mars 2010 Takk for at du orket lese Er så redd for at alt skal ødelegge for oss- som par og som familie....prøver å ha fokus på at ungen ikke kan noe for mora sine holdninger, men ungen blir desverre preget...og har holdningen at vi kan gjøre ditt og datt...sånn er det bare. En unge på 10 år blir jo formet av den man bor mest sammen med, så håper vi kan tilføre andre holdninger..men jeg må desverre si at det er utrulig synd at en eks kan lage så mye styr... Har selv barn fra før- og har fokus på samarbeid med barnefar,,,,for det vi har rundt oss tærer så utrolig på...
Anne-B. Skrevet 10. mars 2010 #4 Skrevet 10. mars 2010 Har dere ingen mulighet til å ta dette med noe sted? Familiesenteret eller familievernkontoret?
Mamma+2 Skrevet 10. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 10. mars 2010 Bor desverre i byen...så her er det lite hjelp å få....samboeren min har vert på et familiesenter og lagt fra situasjonen- men som han sier han får ikke ekskona si med dit....
IAdor Skrevet 10. mars 2010 #6 Skrevet 10. mars 2010 Her høres det ut som om at jentungen skulle bodd hos faren sin heltid. Jenta er så pass gammal og har innsyn i saken. Jenta blir jo hørt i en evnt rettsak. Hadde gått til sak. At moren ikke møter opp sier veldig mye om hvor landet ligger. Er faren villig til å gjøre noe for å bedre om levesituasjonen til barnet hans, så går han høyere med saken. Det finnes hjelp, men hjelpen må starte med faren. Syns det er veldig ille og tragisk at en jentungen skal lide så mye for morens sine holdninger og likegyldighet. Høres ut som om moren ikke har noe ønske om å ha datteren sin boende hos seg.
erteposen + 4 Skrevet 10. mars 2010 #7 Skrevet 10. mars 2010 Det finnes absolutt troll med pupper!! Håper dere klarer å holde ut for jentas del. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå