Gå til innhold

Svangerskapskløe????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om det er det jeg har plutselig fått eller om det er en krem jeg bruker som jeg plutselig har begynt og reagere på her..

Dette begynte i går kveld,arma var helt røde og nuppete og det KLØDDE...

Litt på beina,magen og ansiktet..

Kremen bruker jeg bare på arma..

Frem til Fredag skal jeg IKKE bruke noe krem for og se om det er den som plutselig slår ut her..(bare rart magen og ansiktet klør)

Hvis det er der fortsatt så må jeg høre med JM ang dette her..

Noen sier det er farlig og andre sier det ikke er farlig..

Ei jeg kjenner hadde det med siste mann her,og hu måtte inn på sykehus og greier hver mnd på svangerskapskløe...

Er det noen som har svangerskapskløe her inne???

Åssen fant dere ut at dere hadde det evt?? Og hva gjør dere mot det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HVIS det er svangerskapskløe du har så skal det følges nøye opp! Svigerinna mi ble satt igang nå nettopp, 2 uker før termin da hun hadde svangerskapskløe. Du bør få det sjekket hos lege/jordmor. Svigerinnen min fortalte at hun tok blodprøver for å sjekke noen verdier i leveren tror jeg det var. Hun fikk beskjed fra sykehuset at det verste som kunne skje ved svangerskapskløe var at morkaka løsnet/sluttet å funke, og at babyen i verste fall kunne dø. MEN det er mange som kan kløi svangerskapet, uten at det er svangerskapskløe. Jeg ville tatt en telefon til fastlege eller fødeavdeligen. Bedre føre var enn etter snar.

Lykke til!

Skrevet

Å klø som en gærning i svangerskapet kan visst være et symptom på noe alvorlig, men som oftest er det helt ufarlig. Jeg hadde noen uker for en tid tilbake, uke 20-25 tror jeg det var. Da klødde jeg meg til blods, for eksempel på leggene. Det var helt fortvilende, det klødde intenst både dag og natt. Men så plutselig en dag var det borte, akkurat som kvalmen hadde forsvunnet over natten noen uker tidligere. Så det kan være ufarlig også... Jeg fikk tips av jordmor om å unngå dusjseper og kremer med parfyme, kle meg i klær og sove i sengetøy av bomull (ikke syntetisk), ikke gå med trange klær, osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...