bringebærsnipp Skrevet 10. mars 2010 #1 Skrevet 10. mars 2010 Jeg vurderer å kjøpe meg en slik madrass (i sverige) for babyen slik at den kan sove trygt i samme seng som oss. Senga står inntil veggen på ene siden og er 2 meter bred så har god plass. hverken jeg eller faren går på medisiner eller røyker, så det skal være trygt. Vi har nemlig ikke plass til seng ol til babyen på rommet vårt. og barnerommet er på andre siden av huset, stue mellom. Klart babyen kan sove der, men får vi til samsoving og amming i senga, tror jeg jeg vil satse på det i begynnelsen. ellers setter jeg opp gjestesenga på barnerommet. Er det noen som har erfaring med samsoving? eller slike samsovingsmadrasser til baby? positive eller negative....
Schuppa og Linemor+junibaby Skrevet 10. mars 2010 #2 Skrevet 10. mars 2010 Hei Jeg hadde datteren min i vår seng til hun var ca 3-4 mnd. Jeg strevde en masse med ammingen i begynnelsen, og det løste seg når jeg ammet liggende. Sovnet gjerne mens hun spiste. Hun hadde egen dyne, og dette var sommerhalvåret så jeg lå mye uten dyne/bare litt dyne. Dette funket bra for oss. Har ikke prøvd ammemadrass, men siden jeg som oftest sovnet mens hun spiste, tror jeg det var enklere uten.
Shabby Chic,jente07+aug'10 Skrevet 10. mars 2010 #3 Skrevet 10. mars 2010 Jeg hadde ammemadrass, sånn med nedfellbare sider, til førstemann. Utrolig fornøyd!!! Datteren min sov kjempegodt i den, og den hindrer deg i å rulle over barnet. Kan også brettes sammen og taes med overalt! Skal absolutt bruke den til nestemann i august!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 10. mars 2010 #4 Skrevet 10. mars 2010 Samsoving er kjempekoselig, og ikke minst praktisk i forhold til amming om natta! Samsover fortsatt litt med jenta mi på 17 mnd, hvis hun er litt urolig en natt eller syk (som er ganske ofte..) Har aldri prøvd sånn madrass, men har heller aldri rullet over henne i søvne, så tror nok at man har visse instinkter intakt som hindrer slikt!
bringebærsnipp Skrevet 10. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 10. mars 2010 så bra og høre andres erfaringer. er bare enda mer positiv jeg nå! Er ikke redd for å rulle over, vet at det instiktet er intakt etter mye samsoving med kattepusen min fra han var liten av. inne i armkroken.. men samboer er redd for det. og det vil jeg ikke at han skal beskymre seg over. så da er det greit med en slik madrass. Har tenkt at ammingen skjer mye lettere, og kjempe fint å høre at det er deres opplevelse også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå