Gjest Skrevet 10. mars 2010 #1 Skrevet 10. mars 2010 Min gutt på ute år klager veldig mye på vondt i magen. Dette har pågått veldig lenge, og vi har vært hos lege tidligere, men der gjorde de ikke stort. Nå i det siste har det derimot bare blitt verre, og han klager mye på vondt, flere ganger om dagen. Har bestilt legetime, men har ikke fått time før i mai! Noen som har noen erfaringer ang magevondt hos barn? Har lest at de skal være ganske vanlig at små barn har mye vondt i magen, men jeg ser at dette plager han ganske mye.. Tenker litt på at han kanskje kan ha noe allergier e.l? Noen som har erfaringer?
Gjest Skrevet 10. mars 2010 #2 Skrevet 10. mars 2010 Fire år skulle det forresten være. Skjønner ikke hvordan jeg fikk til det der.
It's all about me Skrevet 10. mars 2010 #3 Skrevet 10. mars 2010 Barn sier ofte at de har vondt i magen når de egentlig har vondt andre steder. Det fordi det ikke alltid er lett å uttrykke nøyaktig hvor smertene sitter. Men en ting du kan gjøre i ventetiden er å kjøpe en hjemmetest for cølaiki på apoteket. Magesmerter er jo den mest kjente symptomen på cøliaki.....selv om det også kan komme av masse annet. Noen andre plager eller avvik gutten din har?
♡ A & E ♡ Skrevet 10. mars 2010 #4 Skrevet 10. mars 2010 Gutten vår startet med kolikk og gikk rett over på hard mage som han slet med lenge. Han er nå 3,5 men ennå sier han ofte at han har vondt i magen. Når han må på do, har vært på do, er sulten osv. Det har heldigvis bedret seg da. Som sagt over her kan barn gejrne si de har vondt i magen når det egentlig er etr annet sted eller de sier de har vondt i magen men egentlig er sulten/for mett etc. Uansett så er det jo viktig å få sjekket med legen, få tatt blodprøver for å ulelukke døliaki eller melkeintoleranse.
Marbella Skrevet 10. mars 2010 #5 Skrevet 10. mars 2010 Få tatt en cøliaki test....det gjorde vi og det var fullt utslag. Krev og bi henvist til en barnelege av fastlege- fastlegen vår tok ikke mageproblemene seriøst, mens barnelegen undersøkte han grunndig og tok en hel rekke prøver, deriblant cøliaki som ga utslag. Har du mistanke om cøliaki, må du ikke begynne og han glutenfrikost før det er avtalt med lege.
Gjest Skrevet 10. mars 2010 #6 Skrevet 10. mars 2010 Har faktisk tenkt på cøliaki, og har tatt en hjemmetest. Han ble jo helt hysterisk når han skjønte jeg skulle stikke han i fingeren, og hvertfall når det kom litt blod ut. Så han fikk tørka vekk mesteparten av blodet før jeg fikk noe særlig inn i den tuben. Fikk bittelitt inni, og testen ble negativ, men det er jo ikke sikkert at den ble riktig siden jeg ikke fikk nok blod. Har ikke tenkt på å ta kontakt med barnelege, det skal jeg gjøre, takk!
Gjest Skrevet 10. mars 2010 #7 Skrevet 10. mars 2010 Når jeg spør om han kan peke der det er vondt, så peker han helt øverst på magen, nesten brystet. Han har ingen andre direkte plager, men han har veldig dårlig matlyst da, og spiser veldig lite. Sånn har han vært hele tiden da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå