tudeluu Skrevet 10. mars 2010 #1 Skrevet 10. mars 2010 Vi har blitt anbefalt stivkrampe og hepatitt A og en til, men er visst ikke alle som tar disse? Vi drar 30 april, hvor lenge før må man ta vaksinen?
ApriIbaby Skrevet 10. mars 2010 #2 Skrevet 10. mars 2010 Stivkrampe bør dere ha til enhver tid uansett - tas hvert 10. år så det er bare å ta. Hepatitt A gir beskyttelse etter 1-2 uker. I tillegg hadde jeg tatt Dukoral som er en drikkevaksine mot malaria - den har som bieffekt at den beskytter mot E-coli. E-coli er den vansligste årsaken til magesjau i syden, og Egynpt er spesielt utsatt. Alle jeg kjenne, meg selv nkludert, har blitt dårlige i Egypt pga mat - så hadde ikke spart på vaksiner om jeg skulle dit igjen
lille sprelle Skrevet 10. mars 2010 #3 Skrevet 10. mars 2010 Jeg tok det i tillegg til bl.a. colera. Men jeg skulle reise rundt og ikke bare til hurgada e.l. Jeg tenker med vaksiner er - bedre føre var....
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 10. mars 2010 #4 Skrevet 10. mars 2010 Vi tok ingenting... Men stivkrampen har vel ikke "gått ut" ennå. Såvidt jeg vet =P
Gjest Skrevet 10. mars 2010 #5 Skrevet 10. mars 2010 Kommer an paa hva du skal. Har du tenkt aa sitte i en turistby hele turen trenger dere bare standard reisevaksiner hvis dere ikke har det fra foer av. Skal dere til Luxor og Aswan eller ta Nil-Cruise soerover kan du vaere uheldig og bli utsatt for malaria. Hurghada og Sharm er nok trygt i saa henseende. Men noe som beskytter mot e-coli hoeres ubenektelig smart ut, malaria eller ei.
Gjest Sekretøsa Skrevet 10. mars 2010 #6 Skrevet 10. mars 2010 Jeg er vaksinert mot hep-b på jobb, også tok jeg hep-a før jeg reiste. Gubben var grunnvaksinert med disse fra før siden han har vært mye i asia, men jeg vaksinerte han med litt påfyll. Ducoral tok vi også. Stivkrampe, pollio og dissa to andre (den med 4 i ett, som jeg aldri husker hva heter) tok vi også før vi dro. Ble ikke syke i det hele tatt, og vi drakk og spiste alt!
Gjest ->>- Skrevet 10. mars 2010 #7 Skrevet 10. mars 2010 Alle som skal reise utenfor Europa bør ha hepatitt A, samme hvor vanlig det måtte være å droppe den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå