Gå til innhold

HELP! Jeg skal ha tvillinger.

Anbefalte innlegg

Skrevet

For et sjokk!!!

Nå begynner forberedelses fasen... Jeg tar i mot alle gode råd jeg kan få!

Kommer jeg til å klare dette???

Videoannonse
Annonse
Gjest Mylian med twins
Skrevet

Det er så rart, for hver dag etter vi kom hjem, så tenkte jeg "hvordan skal vi komme oss igjennom dette". Nå er de 6mnd snart og herregud, vi kom oss faktisk igjennom det. Det viktige er rutiner, mens det aller viktigste er å ikke forvente så mye. Ikke forvent deg å få slappe av. Ikke forvent at rutinene blir slik som du vil. Hvis du har familie - bruk de for alt det er verdt, du trenger søvnen. Og vips en dag er de større..

Skrevet

Så spennende, dette klarer du.

Mine er snart 5 mnd, hektisk ja men utrolig mye kos da.

Når det gjelder svangerskapet får du sikkert beskjed om å slappe av i 2 trimester, det er veldig viktig for å prøve å unngå for tidlig fødsel.

Meld deg inn i tvillingforeningen, de har fødselsforbredene kurs.

Lykke til.

Skrevet

Gratulere så mye! Fikk samme beskjeden for to uker siden:)

Har ei på 18 mnd nå, så det blir knappe to år i mellom.

Nå ble alt litt snudd på hode med oss, da vi må begynne å planlegge litt annerledes. Ny bil, ny vogn og annet utstyr vi må ha dobbelt opp av:)

Det er veldig mange følelser i sving, men mest av alt kjenner jeg at jeg gleder meg veldig, men samtidig som at det er skummelt også.

Tror vi kommer til å klare oss helt fint, jeg:) Vi må bare ta en dag av gangen. Vi kan ikke tenke ut alt på forhånd, ting kommer etterhvert og legger seg til rette. Vi er tilpassningsdyktige;)

Lykke til med svangerskapet og det som ligger foran!

Forresten så er det tvillingforum både på dib og bim:)

Skrevet

Du har krav på 5 eller 7 uker ekstra permisjon, avhengi om du velger 100% eller 80 % permisjon. Vi valgte at pappan skulle ha de ukene med en gang tv. var født. Det gjore at vi faktisk fikk kose oss litt i starten.

Her var de 6 første ukene de mest hektiske. Det tar jo litt tid å bli kjent med barna, lære hva de mener når de gråter osv...

Vær lydhør, og prøv å lær deg barnas "språk"...

En ting som hjalp meg veldig var å lage et sjema hvor jeg skrev in hver gang barna spiste. Etterhvert begynnte jeg å se et mønster, og da jobbet jeg hardt for å lage en rutine ut i fra dette. Prøv å la barna spise med 20-30 min avstand da har du litt tid til hver av dem. Hvis du ikke vi prøve å dobbelt mate da. Det fungerte ikke for meg, men kanskje det passer for deg... :)

På NAN-pakken står det en veiledning om hvor mye og hvor ofte barna skal ha mat. Obs, obs Dette er en veiledning, ikke en fasit. Den hjalp meg mye.

Istarten fikk barna mine 8 måltider i døynet, nå er vi nede i 4.

Jeg håper du får til å få barna til å sove gjennom natten det vil hjelpe deg mye. Mine har sovet natten igjennom siden de var 2 mnd. Nå sover de 14 timer istrekk, så det går ann.

Lykke til.

Dette er mye jobb, men også veldig mye glede.

Skrevet

Jeg er veldig glad for alle svar. :)

Mye å tenke på!!

Grunnen til at jeg ikke bruker tv.forumet er at det nesten ikke er noen andre som bruker det...

Skrevet

Med første mann som var bare en farta jeg rundt og gjore alt mulig. Når mine tvillinger ble født, fikk jeg ikke til noe sælig farting, ikke i starten i alle fall.

Mitt råd er å ro deg litt hjemme. Ikke lag store forventninger til deg selv om alt du sklal klare.

Skrevet

åååh... jeg har så lyst på tvilinger:)

Skrevet

Det er ganske bra aktivitet på tvillingforumet på Barn i Magen??

Ellers har du jo tvillingforum.com - der er det masse nyttig informasjon!

Etter at den største sjokkfasen har lagt seg, vil du nok merke at det etterhvert vil bli veldig rart å tenke på om det "bare" hadde vært ett barn.

Jeg vil også anbefale kursene som Tvillingforeldreforeningen holder - det kurset er så absolutt verdt pengene!

Gratulerer med to i magen, og lykke til videre. Du har MASSE å glede deg til!

Skrevet

Jeg skal også ha tvillinger. Morsom tråd å lese. Håper enda flere vil legge til sine tips og erfaringer.

Hilsen superspent tvillinggravid...

Skrevet

Ååååå! Jeg vil også ha tvillinger!!!!

Dere er så utrolig heldige!! Det blir travelt ja! Jeg har to tette, og endel venninner med tvillinger faktisk, men de takler det så bra :-) Dere vokser med oppgaven, det er ingen vits å bekymre seg allerede når man er noen få uker på vei. Ta livet med ro, og søk informasjon. Snart er dere eksperter på tvillinger :-)

Lykke til!

Skrevet

Gratulerer med to i magen. Dette kommer til å bli kjempe gøy. Tenk du er en av få som får oppleve dette.

Dette finner du utav etterhvert!

Skrevet

gratulerer!!

jeg har tvillinger som snart blir 3år. syns det har gått veldig greitt, hadde en som ikke var fylt 2 år når de ble født. ble streng på rutiner, og legging. det fikk vi mye igjen for. når den ene spiste på natta vekte jeg den andre også. ikke alltid det fristet,men bedre enn å akuratt sovne igjen så var neste mann klar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...