Gå til innhold

Utroskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fant nylig noen meldinger på min manns jobbmobil. Der var det nattakooosmeldinger mm. fra en dame. Nummeret var lagret som et firmanummer. Konfronterte mannen med dette. Først nektet han, men innrømte etterhvert at han hadde hatt sms-kontakt med henne i 4-5 måneder, men at han ikke mente noe med dette og at han aldri hadde skrevet noen "kosemeldinger" til henne. Han har tidlligere i forholdet vårt også hatt telefonkontakt med et par damer, deriblant en eks som jeg vet han var veldig glad i, men den gang lovet han at det ikke skulle skje igjen. Han angrer veldig nå også (sier han) og det skal aldri skje igjen. Han har løyet for meg før og nå føler jeg at all tillitt har forsvunnet. Vi har en sønn på 1½ år og jeg vil jo så gjerne at han skal vokse opp med både mamma og pappa. Dette er vanskelig. Er dette utroskap? Overreagerer jeg? Kunne dere fortsatt forholdet? Har ingen å prate med om dette så det hadde vært fint med synspunkter..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Varsellampen blinker.

Hvordan har dere det ellers i forholdet? Kanskje påtide å friske opp forholdet, få litt tid bare dere 2 å jobbe med det? Er det noe han savner? Noe du savner?

La han seg flat? ser det ut som han angrer?

Man kan tilgi mennesker de ugerninger de gjør, men da må man kunne tilgi de helt og fullt og ikke gå å gnages innvendig eller furte i åresvis om det, det kommer det ikke noe godt ut av.

Skrevet

Fant nylig noen meldinger på din manns jobbmobil?

Er det vanlig å sjekke hverandres jobbmobiler?

Mannen min har aldri noen gang vært i nærheten av min jobbmobil. Hvorfor skulle han egentlig det?

Skrevet

Kanskje fordi han har vidt tendens til å ikke være ærlig.

Synd kan rangeres. Utroskap og løgn er verre enn snoking.

Er i mot snoking. Men forstår de som gjør det ved mistanke om at noe er galt.

Skrevet

Jeg hadde sett på det som utroskap, hadde sambo her gjort noe slikt hadde jeg blitt forbanna...

Og hva som er normalt av og sjekke hverandres jobb telefoner er vel det samme, hadde sambo her hatt en fast jobb tlf hade jeg nok sjekket den,sjekker tlf hans også, han sjekker min også..

Eller rettere sagt vi holder ikke noe skjult på tlf og om jeg tar han for og ringe,sende mld eller for og spille på den bryr han seg ikke, hadde han plutselig fått panikk og jeg ikke hadde fått rørt den hadde jeg visst det var noe på gang...

Det som er så dumt me mobiler er at han kan fint fortsette og bare slette mld og da finne du ingenting og tror han har sjerpet seg...

Skrevet

Å nå er det liksom HI som er den gale her?? Skjerp deg ano 09, her er det mannen som er synderen, ikke HI. Samme hvor vanlig det er, og samme hvorfor hun gjorde det. Når en er gift/samboer, så burde en virkelig ikke sende kosemeldinger til all slags andre folk av motsatt kjønn, og burde derfor heller ikke ha noe å skjule på hverken sin private tlf eller jobb tlf. Mannen min er når som helst velkommen til å lese alle mine meldinger på tlf, facebook og mail. Jeg har ingenting og skjule. Han kan finne noen meldinger på facebook fra en gammel x, men han er allerede klar over at min x har tatt kontakt et par ganger.

Viss min mann hadde opptrått som at jeg ikke skulle skiket på mobilen hans, så hadde jeg gjort det ved første anledning. Nå har jeg aldri sjekket den, for såpass stoler jeg på han, men viss det hadde vært noe rusk før, og han løy til meg da, så hadde jeg nok sjekket tlf innimellom ja. Jeg hadde ikke brukt min tid på å bli ført bak lyset.

Skrevet

Aller først lurer jeg på hvorfor du i det hele tatt sjekker din manns jobbmobil (eller mobil i det hele tatt)? Etter min mening må det jo være noe grunnleggende galt i forholdet fra før om man føler behov for å overvåke hverandre på den måten..

Når det er sagt mener jeg personlig ikke at dette er utroskap, og det behøver ikke være noe annet enn en kollega han har hatt nær kontakt med en stund og som sender hyggelige meldinger. Om det skulle ligge noe mer i dette, er det fremdeles ikke utroskap, men dumt og dårlig gjort fra hans side, ja.

Jeg hadde iallefall ikke brutt opp familien min for noe slikt, men hadde krevd at han holdt seg fra å sende seksuelt betonte meldinger til andre kvinner- hvis det er dette som har skjedd da. Det er jo slett ikke sikkert, selv om en dame sender kosemeldinger til ham, betyr ikke det at han har sendt noe til henne.

Det kan for alt jeg vet godt være at du har grunn til å være skeptisk, hvis han lyver ofte, men dette er ikke noe jeg ville laget så altfor mye baluba om.

Skrevet

Forholdet har nok "skurret" en tid. Men han sier han angrer og aldri kommer til å gjøre noe slikt igjen. (akkurat som sist). Det ironiske er at det er han som mistenker meg til stadighet. Spør om jeg har kontakt med noen osv. Jeg har aldri hatt det og det tror jeg også han egentlig vet. Et eksempel: Jeg så disse meldingene. Han kom hjem, gikk på kjøkkenet (Holdt på med telefonen og når jeg sjekket litt senere så var meldingene slettet) Kom ut fra kjøkkenet og spurte om jeg hadde kontakt med noen. Tok det opp med han senere på kvelden. Jeg synes det virker som han prøver å overføre sin dårlige samvittighet på meg. Han blir også veldig lett irritert på meg, Problemet mitt er at jeg ikke aner hvordan jeg skal kunne stole på han igjen

Skrevet

Jeg sjekket telefonen hans fordi jeg hadde en magefølelse på at noe var galt og dette stemte jo. Jeg har ikke for vane å sjekke telefonen hans. Men noe lignende skjedde tidligere i forholdet og han har alltif vært veldig "redd" for telefonen sin

Skrevet

Jeg får også innimellom nattaklem-meldinger fra enkelte kollegaer om vi har hatt kontakt om et eller annet på kveldstid, men har da ingen som helst interesse for dem ut over at de er kameratene mine, så kan ikke helt se problemet.

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Må bare tilføye at dette ikke er en kollega, han sier han hadde fått kontakt med henne på nettet før han ble sammen med meg, (4 år siden) og at hun hadde tatt kontakt igjen for noen måneder siden. (Likevel var hun lagret som et firmanavn (der han jobber), så det skulle iallefall være skjult for meg)

Et lite utdrag fra en av mld:

Bedre å kose sammen enn hver for seg... Nattakooos!

Dette kan jo kanskje være uskyldigere enn jeg tror, men jeg har store problemer med å svelge dette..

Hi

Skrevet

Tenk litt over det du sier HI:

"Men han sier han angrer og aldri kommer til å gjøre noe slikt igjen. (akkurat som sist)"

Er noe med den som skurrer, han har sagt det samme før, at "dette er siste gang".. Han holdt det ikke sist, hvor stor er da sjansen for at han holder det nå?

Beklager at jeg er så direkte om det, men har selv vært den uvitene parten hvor kjæresten min var utro, det startet med meldinger, han lovet å slutte, dette sa han tre ganger, før han til slutt gikk løpet ut med utroskap.. Selv ville jeg nok reagert sterkt nå.

Skrevet

Seriøst anonym over? Hyggelig med natta meldinger fra en annen. Snakk om å være naiv. Hadde aldri falt meg inn å sende kosemelding til en annen mann. Det er noe en bare vet ikke er kjekt for partneren. Hvorfor tror du de fleste skjuler det da? Trenger ikke bety utroskap men det blir helt feil.

Skrevet

Dette er nok ikke helt uskyldig som noen av dere mener, men det er nok fordi jeg ikke har forklart særlig inngående i åpningsinnlegget mitt. Jeg har spurt mannen om hvordan han hadde taklet dette, hvis det var han som sto i min situasjon. Han sier at han ikke vet helt, men at han mest sannsynlig hadde gått..... Han sier også at han angrer veldig og han vil ikke at det skal være over mellom oss..

Hi

Skrevet

Bedre å kose sammen enn for seg selv...er det mulig?

Er ikke dette flørting så vet da ikke jeg!

Stakkars de som synes dette er greit. Snakk om å være naiv og legge opp til utroskap. Vi er bare gode venner og glade i hverandre som kollegaer...PJUK!!

Har dere ikke selvrespekt. En eiger ikke en partner men visse krav må mann stille!

Skrevet

Den som er følelsesmessig utro er ofte sjalu selv. Så ikke la deg lure av å vri på rollene. Siden han har gjort det før så må du være på vakt. Jeg mener at slikt ødelegger et forhold for en blir mistenksom. Jeg hadde ikke klart å glemme for jeg har opplevd utroskap og det starter alltid en plass!

Skrevet

Hvis han angrer veldig, så er det vel ikke mye tvil om at det har skjedd noe...

Skrevet

Min samboer passet veldig godt på tlf sin før, sånn at han omtrent gikk på do med den og ikke kunne legge den igjen noen steder.. Han var utro! Han har sagt at det er et typisk tegn.. Nå var det jo eks konen sin han var utro mot med meg.. Så vet litt om hva de gjør for å skjule det... en typisk ting er å skylde på noe på jobben og derfor bli sen hjem... skylde på fylla, møter "utenbys" el..

Jeg tror det kan forandres, men da må begge være villige til å jobbe for det! Du ser jo meg som er blitt sammen med en mann jeg VET har en fortid med utroskap!

Men vi praktiserer 100% ærlighet. Både jeg og han har passord til mail, fb og alt som behøves.. samme med pinkoder til tlf, om jeg låner hans 1 uke så hadde det ikke vært noe problem.

Mitt råd er selvom mannen din nekter så si at siden forholdet har skurret en stund og du kjenner deg usikker så har du lyst og gå å snakke med en samlivsterapaut. Ta kontakt med en på forhånd/ finn nr til.

Si som du fortalte til oss at du ønsker at barnet deres skal vokse opp med 2 foreldre, men begge foreldrene må være lykkelige, hvis ikke er det bedre med en.

Han burde hvertfall bli med på det og da får du nok litt mer følelse på ting.. for så lenge han ikke innrømmer utroskap eller om han gjør det, så må dere jobbe sammen med det for at du skal være lykkelig, og for at han skal være lykkelig.

Skrevet

Er jo ganske vanlig at de som er utro er redd for at partneren gjør det samme mot de og er mer sjalu også videre.

Var sammen med en mann som plutselig begynte å bli veldig sjalu, og beskylte meg for å flørte med kameratene mine og snakke om at jeg sikkert hadde sex mned dem og gud vet hva.

Et par mnd etter at det startet fant jeg ut at han hadde vært utro, hadde visst gått opp for han at om han kunne gjøre dette så kunne sikkert jeg også.

Han gikk på knære (ja han gjorde faktisk det var utrolig patetisk.) var så lei seg , det skulle aldri skje igjen også videre. Men jeg ba han dra.

Det var nemmelig ikke snakk om en engangs hendelse.

Hvis mannen din har gjort det en gang og lovet og aldri gjøre det igjen og nå bare gjentar det samme. Ja da vil jeg ikke tro at han slutter. I hans hode har du jo tilgitt to ganger så hvorfor ikke 3.

En annen ting er at han har lagret nummret hennes under noe som ville se ut som jobb for å skjule at han har kontakt med henne så sier det seg selv at han er veldig skyldig i noe mer en noen uskyldige sms mener nå jeg.

Om han fysisk har vært utro er det bare han som vet det kan ingen av oss si, men om han ikke har gått over grensa nå , så har grensene for langt man er villig til å gå en tildens til å forandre seg. Og spørsmålet er om du klarer å stole på at han ikke har sex med noen andre på et senere tidspunkt.

Jeg ville ihvertfall forlangt at du skulle ha full tilgang på mail og telefonen hans (betyr ikke at du må sjekke hele tiden. men at han ikke skal nekte deg om du bestemmer deg for å gjøre det.)

Og jeg ville forlangt at dere skulle til rådgivining så dere får snakket ut om allt dette.

Skrevet

Tusen takk for utfyllende svar dere! Rådgivning har han sagt seg villig til og vi skal prøve dette. er det noen som vet hvem jeg kontakter?

Jeg ønsker jo på mange måter å fortsette forholdet, fordi vi tross alt har et barn sammen. Men for øyeblikket har jeg store problemer med å se hvordan jeg skal kunne stole på ham. Er vanskelig dette....

Skrevet

Ta kontakt med familievernkontoret, der får dere samlivsterapi :)

Lykke til! :)

Skrevet

Takk for tipset!

Er det flere som har vært i lignende situasjon og som har klart å stole på motparten igjen. Som tidligere nevnt så har han løyet for meg før også om ting som egentlig ikke har så stor betydning. - også er det liksom han som skal være min nærmeste.. Jeg vet jo ikke når jeg skal tro på han eller ikke.

Jeg har jo spurt han litt ut om denne sms-dama, og når jeg gir inntrykk av at jeg er usikker på om han forteller hele sannheten, blir han irritert på meg. Jeg skjønner jo dette dersom det han sier er sant, men det er jo det som er problemet.. Jeg kan ikke vite når jeg skal tro på det han sier.

Dette ble nok litt rotete, men det er det i hodet mitt også for øyeblikket...

Spørsmålet var : Har noen vært i lignende situasjon og klart å stole på motparten igjen?

Hi

Hi

Skrevet

Hva i alle dager hadde du på hans mobil å gjøre i utgangspunktet??? Er ikke d mer tillitsbrudd?? Hadde du vært nysgjerrig hadde d jo bare vært å spørre... Jeg sender nattakos til både venninder og kompiser av meg og mannen min får lese d han måtte ønske bare han spør. Men vi respekterer hverandre såpass mye at vi ikke går å roter på hverandres mobiler uten at den andre ikke har sagt d er greit.

Men siden du alt har vært å snoka, og vet hva som står... Nei tror ikke han er utro, men at han har behov for litt mer oppmerksomhet på en god måte enn han får hjemme av ei mistenksom kone/kjæreste... Så hadde tatt d til meg og begynt å sende sånne meld til han selv og begynt å stole på fyren.

Skrevet

Huff, dette er ekkelt! Kjenner følelsen av svik og tillitsbrudd!

Samboeren min oppdaget Skype da vi hadde bodd sammen i 3-4 måneder, jeg trodde det var for å lettere holde kontakt med meg når han var borte på jobb. Men så hadde han ikke logget av en dag jeg satt ved maskinen, og det kom opp en melding fra ei dame. "Hei pusen!" (eller noe sånt..) Jeg skrev bare tilbake at jeg var pusens samboer, og at han ikke var tilgjengelig for øyeblikket..

Han sa at det bare var ei som hadde skrevet til ham og han hadde svart, men mistenksom som jeg var begynte jeg å snoke litt.. Dum som han var hadde han logger på samtalene, og han hadde snakket MASSE med denne damen i flere måneder, og det virket som hun var skikkelig gira på ham, han hadde ikke skrevet noe jeg kunne reagere på, men jeg skjønte ikke helt hvorfor han trengte å skrive noe som helst med henne.. Oppdaget også at han hadde tatt kontakt selv med flere damer rundt om i Europa..

Han ble busted, og har ikke brukt Skype siden den gang, på MSN Messenger snakker han så og si bare med kompisene sine, familie og meg.

Jeg tror det var spenningen, og det at han ikke helt hadde fått øynene opp for at han ikke lenger var singel.. :) Hadde litt problemer med det selv også det første året.. Vi har det topp sammen nå, etter noen startproblemer! :)

Skrevet

Fint å høre fra noen som har fått ordnet opp i ting.

Ser at jeg får på pukkelen fordi jeg er misteksom og snoker på hans telefon. Det er greit, det er deres mening og jeg forsvarer det i utgangspunktet ikke, men han sier selv at han har prøvd å skjule det for meg og at han selv sannsynligvis ville dratt fra meg om han hadde stått i mine sko. Men han sier angrer veldig og aldri vil gjøre noe sånt igjen. Han er sjalu av seg og hadde ikke godtatt at jeg hadde gjort som han.

Så jeg snoket fordi jeg hadde på følelsen at noe ikke stemte, Snoking er vel ikke ok, men jeg synes løgn er hakket værre....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...