mer enn bare mor Skrevet 10. mars 2010 #1 Skrevet 10. mars 2010 noen som vet hvor våte bleiene skal være før det er et tegn på at barnet er dehydrert? Er det nok at de er litt våt eller..? gullet hadde ingenting i bleien fra kl 19.30 i går til 05 idag. (drakk ingenting heller).. Men ellers har de vært litt våt. Og han virker tørst, så han drikker innimellom.. (har bestilt legetime, så skal inn der idag. Lurer bare på om noen har erfaringer)
kokosyklus Skrevet 10. mars 2010 #2 Skrevet 10. mars 2010 så lenge han tisser litt så er det et godt tegn,. men jeg synes det er lite og at han nok er dehydrert uten at det betyr FARLIG dehydrert. Frist han med hva som helst han liker og ikke tenk på om det er sukker eller ei så lenge han drikker:) Det er mange grader av dehydrert. jeg drikker feks bare kaffe og er kontsant dehydrert:))
~sjiraff~ Skrevet 10. mars 2010 #3 Skrevet 10. mars 2010 Så lenge ungen får i seg drikke så er det stor sett greit. Antar at ungen din sov i den perioden du nevner her? Minsten her har siste året ofte hatt netter uten tiss i bleia.
mer enn bare mor Skrevet 10. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 10. mars 2010 ja, han sov den perioden.. Men veldig frustrerende å se at han er sulten, men likevel vil han ikke spise noe... bare et par tygg av alt.
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 10. mars 2010 #5 Skrevet 10. mars 2010 Lillebror i huset her har samme problemet. Han er dehydrert (har litt tørre lepper, merkbart lettere bleier enn vanlig, stående hudfolder på magen, blek og blå under øynene) han har også legetime i dag. Jeg har fått i han en sjokoladebit og en terning brød samt to slurker brus i løpet av to dager. Heldigvis ammer jeg enda så han får endel mm, men han dier bare kort av gangen. God bedring til gutten din!
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 10. mars 2010 #6 Skrevet 10. mars 2010 Forresten skal minimumsdiurese være 2 ml per kg per time. Vei bleien tørr så du vet hva du skal trekke fra. Når du skifter deler du feks 140 gram (som blir ml) minus tørr bleie, dele på antall timer den har vært på, og så på antall kg barnet veier. Skjønner?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå