Gjest Skrevet 10. mars 2010 #1 Skrevet 10. mars 2010 Hørte om ei igår som hadde hadde hatt en fantastisk fødsel med.Andre med erfaring her? Og hvor lenge sitter den i?
¤Lykke¤ 2007 + 2010 Skrevet 10. mars 2010 #2 Skrevet 10. mars 2010 Fikk også epidural pga. igangsetting... DEILIG, fikk puste litt mellom riene!! Var oppe å gikk rett etter fødsel, så den "sitter ikke i":) Masse lykke til!
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 10. mars 2010 #3 Skrevet 10. mars 2010 Jeg fikk epidural, og var kjempefornøyd. Mistet alle smerter! Sovnet litt til og med. Så sov fra 5-10cm jeg, dvs nesten 2 timer.. De skrudde den ned da jeg skulle presse, men måtte da klippes og bruke sug da jeg ikke kjente pressrier, men helt greit for meg Innen jeg var sydd, hadde koset med lille gutt og han var veid osv - gikk jeg rett inn i dusjen og dusjet selv. Uten noe epidural igjen i kroppen. Tror epiduralen funket kjempebra hos meg Før epiduralen hadde jeg hatt rier i 22 timer...De siste 6 var jævlie, så epidural var himmel for en sliten jente da ja!
Gjest Skrevet 10. mars 2010 #4 Skrevet 10. mars 2010 Tusen takk for svar:-) Ser ut som det er veldig effektivt,så da er det egentlig ikke noe å lure på:-))
vero:o) Skrevet 10. mars 2010 #5 Skrevet 10. mars 2010 hmm....ja jeg er ikke i tvil,skal ha epidural denne gangen .... hadde en jævlig og lang fødsel sist uten noe smertestillende.... det skjer ikke igjenn....
Gjest Skrevet 10. mars 2010 #6 Skrevet 10. mars 2010 Har hatt 3 uten noe særlig bedøvelse...kun lystgass.. Har virkelig ikke lyst til å ha et smertehelvete denne gangen jeg... Sier man ifra når man kommer inn da eller,og når setter de den?Og har det noe å si om man er tatovert i korsryggen?
Lunda med lillegutt Skrevet 10. mars 2010 #7 Skrevet 10. mars 2010 Epiduralen stoppet hele fødselen, og smertelindringen fungerte kanskje i 10 minutter før den ikke fungerte lengre. Det apparatet stod bare og blinket og pep og var til konstant plage. Jeg måtte ha maks drypp for å få riene i gang igjen, men fikk aldri særlig effektive rier tilbake. Måtte klippes og babyen måtte tas med sugekopp, med påfølgende store rifter. Jeg hadde vondt i ryggen i flere måneder der epiduralen ble satt. Jeg skal ikke ha epidural igjen dersom jeg kan klare å unngå det. Men jeg ser jo at mange har god nytte av den, så man vet aldri.
lille er født:) Skrevet 10. mars 2010 #8 Skrevet 10. mars 2010 Jeg hadde hatt rier i 20 timer og ikke sovet på to netter da den ble satt, så var så sliten at riene begynte å dabbe av på 6 cm. Da ble det drypp og epidural, det var helt fantastisk de to første timene, satt å drakk kola og spiste banan og prøvde å slappe av. Men etterhvert som riene ble sterkere måtte de skru epiduralen helt på fullt, og likevel kom de verste riene "igjennom".. herregud jeg hylskrek... hadde da vært nesten uten rier i to timer også kom de verste 8-9 cm riene igjenom. jeg fikk heller ikke pressrier, så jordmoren måtte prøve å forklare meg hvordan jeg skulle presse. Dermed tok den fasen nesten en time, ungikk akkurat lege og sugekopp før jeg klarte å få han ut. Etterpå hadde jeg ingen følelse fra lårene og ned, kom meg ikke ut av senga før etter 3-4 timer. Hvis fødselen hadde vært kortere så jeg ikke hadde rukket å bli så sliten hadde jeg nok prøvd uten epidural, men der og da kunne jeg ikke klart meg uten. Var helt fantastisk hvordan smertene forsvant, men var jo ikke uproblematisk heller. Tror du skal være åpen for det, men ikke bestemme deg helt fast for det.
HippieChic Skrevet 10. mars 2010 #9 Skrevet 10. mars 2010 Epidural har den fordelen at du får slappet litt av innimellom, og når man slapper av får riene en større effekt og man bruker kortere tid på åpningsfasen (ifølge jordmor) En negativ ting med epidural er at man ikke alltid kjenner pressriene. Når det gjelder det å være fort oppe å gå... jeg følte meg og veldig pigg med en gang. Men fikk ikke lov å GÅ til doen(måtte ligge i sengen, like greit..var veldig svimmel..hehe) eller dusje før dagen etter, så det tror jeg er helt individuelt. :-) Alle reagerer nok litt forskjellig, men klart den fjerner noe smerter..
Gjest Skrevet 10. mars 2010 #10 Skrevet 10. mars 2010 Anbefales på det sterkeste jeg hadde det med 1 mann og skal også ha det denne gangen,gikk ganske kjapt fødselen min,hos noen kan epiduralen stoppe opp riene men det var ikke sånn til meg,brukte vel ca 4 t fra jeg kom inn på sykehuset til han var ute. Etter at jeg fikk epiduralen så lurte JM om jeg skulle gå på do,men jeg klarte ikke å stå så det ble kateter på meg. Hvor lenge den satt i hos meg vet jeg ikke for jeg måtte ned på operasjonssalen å ta ut morkaken manuelt da den satt bom fast.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå