Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er akkurat gått ut i permisjon og hadde planlagt en tur i svømmehallen da flere (både mor og venninner) sa at det kunne jeg ikke når jeg var så langt på vei (37+4). Bakterier og infeksjonsfare var begrunnelsene. Noen som vet sikkert? Har ikke svømt regelmessig gjennom svangerskapet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge slimpropp og fosterhinne er på plass skulle det ikke være noe større infeksjonsfare nå enn tidligere i svangerskapet, ville jeg tro? Mener jeg spurte jordmor om dette forrige gang jeg gikk gravid, og fikk klarsignal til å gå i svømmehallen så sant alt var intakt :) Går jo an å ta en telefon til jordmor og høre? Jeg hadde ikke vært redd, men det virker ofte som om de rundt meg er mer beskyttende overfor meg og magen min enn jeg er selv!

Skrevet

Svømming er bare sunt (og deilig) så lenge vannet ikke har gått. Og slimproppen. Kos deg i vannet du!

Skrevet

Svømming går kjempefint så lenge fosterhinner ect er på plass. Det er helt utrolig deilig trening på slutten- kunne være i aktivitet i tre kvarter uten å kjenne antydning til vondt i bekkenet! Jeg har begynt å svømme nå på slutten er i uke 35 og har tenkt å fortsette så lenge jeg kan. Det som kan være et problem er at en kan få litt ubalanse i bakteriefloraen i skjeden, noe som kan gjøre at en lettere får sopp, så hvis en har tendens til det, kan en bruke melkesyrekapsler eller lactal for å forebygge.

Skrevet

Jeg fikk et NEI fra legen min.

Da jeg var ca.38 uker på vei, fikk jeg vite av en vennine at hennes gynekolog hadde sagt at man skulle holde seg unna bassenget de siste 4 ukene før fødselen.

Jeg hadde time hos fastlegen min på mandag og hun var enig med ham, jeg måtte slutte med vannøvelser mot bekkenløsning omgående. Hun sendte meg til laben med en gang for å ta infeksjonsprøve, den var heldigvis negativ. Dette gjelder særlig flergangsfødende for vi kan ha 1-2 cm åpning de siste ukene uten å være klar over det.

Skrevet

Det med åpning før fødsel gjelder forresten også noen førstegangsfødende..

Jeg er 1 gangs og har vært moden, 1-2cm livmorhals og 2 cm åpning i 2 uker nå!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...