Malin G. Spann Skrevet 9. mars 2010 #1 Skrevet 9. mars 2010 Noen som har peiling? Det var snakk om å få introdusere havre, kan det stemme?
It's all about me Skrevet 10. mars 2010 #2 Skrevet 10. mars 2010 Det blir tatt blodprøve, vekt og lengde og ellers bare spurt om deres erafringer det siste året. Om det er noe dere har hatt problemer med og om det er noe dere lurer på. Det blir også tatt prøve for å se etter stoffskiftesykdom, men det tror jeg er neste gang der igjen. Hvis alt er tipp topp får dere nok lov til å begynne med glutenfri/ren havre. Det fikk iallfall vi.
It's all about me Skrevet 10. mars 2010 #3 Skrevet 10. mars 2010 Har det virkelig gått et år for dere allerede???
Malin G. Spann Skrevet 11. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 11. mars 2010 Hei frokost. Jepp, nå har det allerede gått et år! I morgen er den "store" dagen, og jeg håper og tror vi får begynne med havre. Går det fint med havre til gutten din? Håper så inderlig det kan spises her i huset fra i morgen av, uten noen form for sykdom. Krysser både fingrer og tær!
It's all about me Skrevet 11. mars 2010 #5 Skrevet 11. mars 2010 Min reagerer jo sterkt av ingenting, men havre har aldri vært noe problem. Lykke til.
Gjest Skrevet 11. mars 2010 #7 Skrevet 11. mars 2010 men havre er jo glutenfritt!? Når det dyrkes etter "glutenfrittprinsipper", altså i åker langt unna annnet korn..
It's all about me Skrevet 11. mars 2010 #8 Skrevet 11. mars 2010 Ja det stemmer det. Man alikevel skal man holde seg unna det den første tiden på glutenfri diett. Det fordi de ikke føler seg 100% sikker på det. Det blir som med hvetestivelse, det er så godt som glutenfritt og de fleste cøliakikere tåler det, men så er det en liten uheldig gruppe. Slik er det med havre også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå