Gå til innhold

1års kontroll for cøliaki. Hva skjer da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har peiling? Det var snakk om å få introdusere havre, kan det stemme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir tatt blodprøve, vekt og lengde og ellers bare spurt om deres erafringer det siste året. Om det er noe dere har hatt problemer med og om det er noe dere lurer på.

Det blir også tatt prøve for å se etter stoffskiftesykdom, men det tror jeg er neste gang der igjen.

Hvis alt er tipp topp får dere nok lov til å begynne med glutenfri/ren havre. Det fikk iallfall vi.

Skrevet

Har det virkelig gått et år for dere allerede???

Skrevet

Hei frokost.

Jepp, nå har det allerede gått et år! I morgen er den "store" dagen, og jeg håper og tror vi får begynne med havre. Går det fint med havre til gutten din? Håper så inderlig det kan spises her i huset fra i morgen av, uten noen form for sykdom. Krysser både fingrer og tær!

Skrevet

Min reagerer jo sterkt av ingenting, men havre har aldri vært noe problem.

Lykke til.

Skrevet

Takk takk!

Skrevet

men havre er jo glutenfritt!? Når det dyrkes etter "glutenfrittprinsipper", altså i åker langt unna annnet korn..

Skrevet

Ja det stemmer det.

Man alikevel skal man holde seg unna det den første tiden på glutenfri diett. Det fordi de ikke føler seg 100% sikker på det.

Det blir som med hvetestivelse, det er så godt som glutenfritt og de fleste cøliakikere tåler det, men så er det en liten uheldig gruppe. Slik er det med havre også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...