nicki82 Skrevet 9. mars 2010 #1 Skrevet 9. mars 2010 Hei Føler at jg maser mye om det her, men klarer ikke helt å finne en løsning på dette. Nå har det seg slik at jeg er fem måneder på vei og har nå fått meg en deltidsstilling. Det er mye telefon og lite fysisk aktivitet. Deltidsstillingen min er egentlig på vei til å bli oppgradert til heltidsstilling. Det blir veldig teit å skjule magen min, for den er stor, men samtidig har jg lyst å holde den skjult til jg får oppgradert deltid til heltid. Men samtidig er jeg fornøyd med deltid, for da har jeg mulighet å skaffe meg en halv / hel stilling som kan gi meg erfaring innen det jeg er utdannet som (eller skaffe meg den samme erfaringen i form av praksisplass hos NAV). Er det noen som kan tenke seg til kan være det fornuftige neste steget??? Hilsen fra ei som er litt lei av å bruke hjernen til å klekke ut strategisk riktige ting med en voksende mage.
Gjest Skrevet 10. mars 2010 #2 Skrevet 10. mars 2010 Det er utrolig vanskelig å bli ansatt når man er gravid. Jeg har søkt lenge og har både relevant erfaring, fagbrev, gode attester og fantastiske referanser så kan ikke tenke meg at det er noe annet. Hvis jeg var deg ville jeg tenkt at det er tryggest å holde seg til den arbeidsplassen jeg har, fått heltidsstilling, ikke fortalt noe før du må søke permisjon i slutten av andre trimester og heller forsøkt å finne noe som er relevant for utdanningen når permisjonen nærmer seg slutten. Ikke tenk at det er treit å holde deg skjult, arbeidsgiver passer sine interesser og du må passe dine. Å holde seg lojal mot arbeidsgiver når du kan være tett opptill sikker på at du taper på det er ikke det beste for deg og for barnet du skal forsørge:) Det blir mye lettere når du neste gang skal søke jobb:) Innen da er sikkert arbeidsmarkedet generelt bedre også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå