Gå til innhold

sikring av barn i bil.


mammo69

Anbefalte innlegg

har en diskusjon med min mann om hvilken side babysetet skal monteres på, bak fører, eller motsatt side.

Noen som kan hjelpe meg?

Gjerne med en link til noe sted hvor det står, sånn at jeg kan bevise det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er motsatt side av fører, slik at fører kan ha ordentelig kontakt med barnet. man kan jo ikke se de bak seg.. det er jo ikke alltid det er 2 voksne i bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er det jeg også har hørt, mest pga at det statistisk er flest sidekollisjoner som treffer på sjåførsiden.

Har fått beskjed fra butikken hvor vi kjøpte setet at det skulle monteres bak fører, og det er jeg helt uenig i, og hvis det viser seg at jeg har rett, og kan bevise det, har jeg lyst å gå tilbake til butikken med bevis, slik at ikke flere vordende foreldre får misvisende beskjeder som kan i værste fall gå riktig ille.

Hvis noen har en link som de kan vise til, blir jeg veldig glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er noe fasitsvar på det. men det beste for mor eller far som kjører er jo å ha mulighet til å se barnet og kunne nå ungen om det skulle være nødvendig. Og da er det beste å ha ungen på motsatt side av fører. Man får jo kjøpt speil sånn at man får sett ungen. Og jeg alle jeg har sett som har barnesete i bilen er på mtsatt side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid hatt det på motsatt side, så regner med det blir det denne gangen og :-) Nå har vi jo da 3 barn i baksetet når babyen kommer, så kommer til å bli trangt..hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo kjempe rart at de kan si noe sånt i en butikk de selger barneseter...

Dårlig av dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...