Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #1 Skrevet 9. mars 2010 Får avogtil voldsomme perioder der jeg blir utrolig tung i kroppen, svimmel, kaldsvetter, skjelver og føler jeg skal svime av hvert øyeblikk. Det går over etter en stund, men er fryktelig ubehagelig når det holder på. Er 17 uker på vei, og har snakket med jordmor om dette og hun sa at det mest sannsynlig var lavt blodsukker og at jeg måtte spise oftere (ca hver andre time). Men det samme skjedde i kveld, ca 25 minutter etter at jeg hadde spist et godt måltid med frukt som dessert. Blir veldig redd når det skjer, og jeg får ikke snakket med jordmor eller lege før i morra. Noen som vet hva dette kan være eller har opplevd noe lignende???
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #2 Skrevet 9. mars 2010 Kan jo også føye til at når ubehaget har gått over, sitter jeg igjen med en voldsom hodepine!!
Lemonia Skrevet 9. mars 2010 #4 Skrevet 9. mars 2010 Jeg har type 1 diabetes og får føling (for lavt blodsukker) innimellom og kjenner godt igjen symptomene du beskriver. Utenom lavt blodsukker kan jeg i grunnen bare tenk meg én annen årsak som passer til symptomene, og det er plutselig blodtrykksfall. Jeg skjønner godt at dette føles veldig ubehagelig, men jeg tror ikke dette er noe alvorlig (og hvis det er lavt blodsukker eller lavt blodtrykk er det i allefall ikke farlig så fremt du ikke har diabetes selvsagt, og hvis du ikke har det kan ikke kroppen din få så lavt blodsukker at det er farlig). Det er uansett lurt å få sjekket, og det kommer du jo til å gjøre i morgen. Du kan jo prøve å legge merke til om det er noe spesielt du har gjort rett før du opplever dette for å se om det er noe mønster.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå