Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #1 Skrevet 9. mars 2010 Om man f.eks ligger på ryggen i en seng når man føder og babyen kommer ut med ansiktet vendt ned mot madrassen, kommer den "rett vei" da på en måte?? Når en stjernekikker blir født kommer den vel med ansiktet vendt andre veien, eller har jeg missforstått? Noen som vet noe om hvor vanlig det er å få stjernekikkere?
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #2 Skrevet 9. mars 2010 Kommer med ansiktet vendt opp mot den fødende.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #3 Skrevet 9. mars 2010 En stjernekikker ser opp mot stjernene. Mamma har fått fire stjernekikkere, men vet ikke om noen andre.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #5 Skrevet 9. mars 2010 Jeg fødte en stjernekikker, men vet ikke helt hvor vanlig det er da.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #6 Skrevet 9. mars 2010 takk for svar!, hvordan var det for dere som har født stjernekikkere? merket dere noen forskjell på det og ev. en fødsel der barnet kom rette veien? er det ikke mye lettere og bedre å føde et barn som kommer ut på rett måte? -hi
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #7 Skrevet 9. mars 2010 Nå har jeg bare født en gang. Babyen min kom ikke ut av seg selv, jeg presset i over 1 time, men han kom aldri langt nok ned til at jeg klarte å presse han ut selv, så han ble til slutt tatt med vakuum. De fant forresten ikke ut at han var stjernekikker før legen kom og skulle hjelpe til med å ta han ut.
b10na&lillegull Skrevet 9. mars 2010 #9 Skrevet 9. mars 2010 Fikk stjernekikker, fant det ut midt i fødselen. Hun kom aldri ned på bekkenbunnen og ble tatt med tang, det var ene og alene pga at fjeset lå opp sa fødselslegen. Man kan legge på et par-tre cm i hodeomkrets hvis det er en stjernekikker
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #10 Skrevet 9. mars 2010 Stjernekikker her og. jeg presset i to timer, men han kom ikke ordentlig ned i bekkenet en gang. Det ble hastesnitt:( tror det er rundt 4 % som kommer den veien.
3småtroll♥ Skrevet 9. mars 2010 #11 Skrevet 9. mars 2010 To av våre tre var stjernetittere;) Det var vankeligere fødsler enn med mellomste som lå "rette" vei ja! Første ble tatt med vakum da hun satt fast. Siste presset jeg ut på pur f.... som jormoren sa;) Hadde bare 4 cm åpning også så det var en tøff fødsel!
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #12 Skrevet 9. mars 2010 ok.. kjenner jeg blir litt skremt:S, ingen som vet hvor vanlig det er altså?, ingen som har noen tall og komme med?. Skal snart føde og har født veldig raskt før så om det skulle bli hjemmefødsel så er jeg selfølgelig redd for at det skal oppstå sånne ting som gjør at babyen kanskje ikke klarer å komme ut..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå