ApriIbaby Skrevet 9. mars 2010 #1 Skrevet 9. mars 2010 Lurer på om jeg har det etter siste graviditet..... fikk dere noen form for behandling mot dette? *vurderer en tur til legen*
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 9. mars 2010 #2 Skrevet 9. mars 2010 Hei! Har ikke noen svar til deg, men er nok i samme båt. Her har ikke magemusklene fra navlen og opp trukket seg sammen etter siste svangerskap, så navlen tyter ut. Lenge etter fødsel kunne jeg se maten flytte seg i tarmen, nå kan jeg kun kjenne det. Har forsøkt å lese litt om det på nettet. Rectus diastase er betegnelse for adskilte magemuskler. Mer ekstremt er midtlinjebrokk, der er også bukveggen ikke har kommet på plass igjen heller. Såvidt jeg kan skjønne hører jeg til siste kategorien. Nærmer seg ett år etter fødsel uten at det har blitt bra. Har legetime snart og da skal bl.a. dette problemet taes opp. Ble henvist til gynekolog på sjukehuset for å sette inn spiralen (september), og i henvisningen hadde legen min tatt opp det med magemusklene. Uten å se på magen sa gynekologen at jeg bare måtte trene....midtlinjebrokk kan ikke trenes vekk! Men kan vel hjelpe å stramme opp litt. Har kjøpt meg rockering nå, så får vi se om det kan hjelpe. Her er vi ikke sikre på om vi er ferdig med å få barn, så usikker på om det er rett å ta operasjon nå... Vet ikke om du ble noe klokere, men helt sikkert lurt å ta det opp med legen din!
ApriIbaby Skrevet 9. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. mars 2010 Jeg har bestilt time hos legen nå...så får høre hva han har å si. Jeg fødte i mai 09, og har også adskilte magemuskler etter dette. Håper ikke jeg må under kniven,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå