Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #1 Skrevet 9. mars 2010 Og jeg synes det er så vanskelig å rengjøre. Uansett hvor godt jeg vrir kluten tørr før jeg vasker så blir det sånne striper når gulvet har tørket helt. Har prøvd å skifte vaskemiddel. Gulvet buler seg litt opp der sprekkene er på en måte også. Og flekker som ser ut til å ha blitt vasket bort kommer tilbake igjen når gulvet har tørket. Jeg er desperat etter gode vasketips før jeg ødelegger gulvet enda mer!
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #2 Skrevet 9. mars 2010 Du bør vaske kun med vann. Såpe og vaskemidler kan tørke ut gulvet og lage riper
Mrs. Bouquet Skrevet 9. mars 2010 #3 Skrevet 9. mars 2010 Er enig, kun vann vil hjelpe. Men du vil måtte vaske en del ganger før du har fått bort gamle såperester. Etterhvert vil du kjenne at gulvet blir lettere å vaske også.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #4 Skrevet 9. mars 2010 Takk for svar. Da skal jeg prøve det Er det såpa som buler opp sprekkene også da, kanskje?
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #5 Skrevet 9. mars 2010 Nei, det er vannet. Strengt tatt skal man ikke vaske parkett med vann, i all fall ytterst lite. Vannsøl o.l. får gulvet til å bule. Ikke noe å gjøre med desverre, gulvet blir sånn etter å ha blitt utsatt for mye vann.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #6 Skrevet 9. mars 2010 Er ikke noe problem å vaske parkett med vann så lenge man ikke bruker for mye vann....det er da det buler opp i sprekkene og de bli litt sånn hvite. Vaske parkett med vann skal ikke være noe problem bare man gjør det på riktig måte....ikke klissvåt klut el mopp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå