Gå til innhold

Ulv - utryddes eller ikke?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syns dere om sauebøndene som hyler om at ulven må drepes? Er dere enig i det, eller ikke?

Videoannonse
Annonse
Gjest irismor
Skrevet

Jeg er jeger, jakter elg, småvilt og lovlig jakt på rovdyr. (lisensjeger)

Men min mening er at ulven er et dyr i norsk fauna og har rett til å være her like mye som bønder og sauer. Men alle saker har mange sider. Vi burde fått en rovdyrlov lik den Sverige har. Altså hvis ulv angriper hund så skal man skyte ett varselskudd i luften og hvis ulven ikke avbryter angrepet har man mulighet til å skyte ulven i nødverge.

 

 

 

Skrevet

Som jeg skulle sagt det selv. Hvorfor har sauen mer rett til å gå rundt i dette landet enn ulven? Den gjør jo bare det som er naturlig for den. Pass bedre på sauene da. Sett ut lama sammen med de eller noe.

Så det så. :)

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor vi absolutt skal ha ulv.

Et paradoks er jo at undersøkelser viser at det er folk som bor i de store byene som er mest positive til å bevare ulvebestanden. Foreslår å flytte ulvene til nordmarka og se hvor mange som synes det er allright

Skrevet

Jeg har bodd både i by og på landet. Pappa har sau, men likevel kan jeg bare ikke se hvorfor sauen har mer rett til å leve enn ulven...

Skrevet

Tja om valget er enten eller, så går jeg lett for sau. Sau er mat. Mat trenger mennesker. Jeg spiser ikke ulv.

Skrevet

jeg er bonde, og jeg vill ha ulven.

ulven er en del av norsk natur, og ja vi må være flinkere til og passe dyrene våre.

nå er det ett prosjekt på gang ang. rovdyr, så jeg venter i spenning.

men vi bør ha plass til ett lite antall ulver og

Skrevet

og vi kan ikke bare klage på ulven, er større andel bjørn, jerv, gaupe, og ørn, som tar dyr

Skrevet

Ja til ulv. Ja til vettugt sauehold.

 

Jeg bodde mange år med ulv utenfor døra.

Gjest irismor
Skrevet

Gaupa er faktisk det rovdyret i Norge som tar mest sau. Men ingen hyler om at vi må utrydde den.

Gjest irismor
Skrevet

Er nok ikke sauebøndene som hyler høyest når det gjelder ulv. Det er faktisk jegerne, spesielt de som jakter med hund. Og får å være helt ærlig så driter de i sauene bare ulven ikke tar bikkja. Men enkelte av dem passer da heller ikke særlig godt på hundene sine.

 

Ulv er faktisk en del av Norsk fauna. Skal vi begynne å utrydde alt som spiser ting så blir det ikke mye igjen.

 

Ulven, jerven, gaupa og bjørnen spiser sau. Utrydd alle så kanskje vi får billigere pinnekjøtt.

Rådyr spiser blomstene i hagen. Skyt dem alle og la blomstene leve ;-)

 

Men hva med alle laushundene som skader, dreper og skremmer lam og sauer. Der vi har hytte er faktisk lausbikkjer et større problem for bøndene enn ulven.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...