Gå til innhold

Litt bekymret..analåpningen til dattern min..litt detaljert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er tre år. Alltid når hun bæsjer, vrenger liksom tarmen seg utover, ser ikke så godt ut, men hun har ikke vondt. Hun har veldig liten avføring, så det er ikke derfor.

I stad når hun var på do vrengte tarmen seg ut igjen og den ble der! Så ut som et ille tilfelle av hemoroider. Kanskje et halvt minutt og så 'ploppet' den inn igjen.. Kan det være normalt, eller burde jeg spørre legen om det? (har legetime snart) Hun har ikke vondt, som sagt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, det var noe jeg trodde bare skjedde med gamle damer som ikke har gjort knipeøvelsene sine. Anal/rektum fremfall eller noe slikt kalles det. Jeg ville spurt legen selv om hun ikke har vondt. :)

Skrevet

høres ut som rectumprolaps. Det bør du ta opp med legen snarest. Kan være ganske smertefullt og blodig hvis den ikke går tilbake av seg selv.

Skrevet

Tusen takk for svar dere..huff, tenk om det er det da:( Jeg leser og gråter litt av den linken, for det høres jo virkelig sånn ut.. Jeg skal definitivt spørre legen!

Kan også si at hun var prematur og 700 gram og er fremdeles en veldig liten jente, alt er lite på henne og litt underutviklet, hender, føtter, øreganger, tårekanaler og også endetarmsåpningen er bitteliten..det kan ha noe med saken å gjøre kanskje.. uff uff

Skrevet

Når jeg leste igjen så hørtes det litt overdrevet ut at jeg gråt av linken, men så for meg verste scenario m den største operasjonen:)

Det kan hende det må bli operert, men det kan gå over av seg selv også.

Noen som har erfaring med dette hos barn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...