flikkflakk - gravid:-) Skrevet 9. mars 2010 #1 Skrevet 9. mars 2010 Noen som har oppskriften på hvilke kosttilskudd og vitaminer man bør ta for at eggene skal feste seg og bli til fine beibier?? Har ikke fårr noe informasjon om det på klinikken, så tenkte dere damer hadde noen gode kjerringråd:-)
mammasgull Skrevet 9. mars 2010 #2 Skrevet 9. mars 2010 Har ikke noen oppskrift på eggfeste, men det jeg bruker nå er: Vitamineral, b.vit, omega-3 og folat.. Satser på det er mixen.... Ellers så skal jeg ta meg et glass rødvin denne gangen dagen før innsett...., hørt det skal være bra for blodgjennomstrømningen til livmora..
flikkflakk - gravid:-) Skrevet 9. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. mars 2010 hehe:-) takk! tenker å kopiere:-)
kjærevene Skrevet 9. mars 2010 #5 Skrevet 9. mars 2010 Hei flikkflakk! Så trist at det ikke gikk din vei denne gangen, men du skal se det går bedre neste gang. Må bare få berømme "spiriten" din, jeg tror det virker inn positivt =) Jeg tok store doser c vit og en kapsel wild yam , c vit mest fordi at jeg røykte, det andre fikk jeg anbefalt. Jeg vet ikke om det virket, men jeg ble nå gravid. På mitt andre forsøk(søskenforsøk) var jeg ikke så flink, røykte endel og ikke noe tilskudd, det ble negativt. Men jeg mistenker at alder spiller inn for min del, 6 år siden det første forsøket. Siden den gang har den ene eggstokken takket for seg, så jeg er mere usikker på hvordan dette vil gå. Nå prøver jeg å ta hver dag folat og multivitamin, men husker nok ikke det hver dag. Til forskjell fra første gang er jeg nå avhengig av allergimedisiner, tar tabletter og nesespray hver dag. Masse lykke til md neste forsøk. Fikk du egg på frys kanskje?? Bicon: Høres glimrende ut med et glass rødvin, både for bedre blodgjennomdtrømning og søvn =)
flikkflakk - gravid:-) Skrevet 9. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 9. mars 2010 takk:-) Det var trivelig sagt!!! Prøver å tenke mest mulig positivt, men blir litt småskremt av alle som sliter veldig og leeenge med å bli gravide.. Fikk 2 egg på frys! Håper de er sterke! wild yam hørtes spennende ut.. Skal kjøpe vitaminer i morgen:-) Når skal du forsøke neste gang da?
flikkflakk - gravid:-) Skrevet 9. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 9. mars 2010 Vi har ett forsøk bak oss nå nettopp, men mensen kom:-( Skal starte med første fryseforsøk på neste mens... Er superspent!!! Skal drikke rødvin kvelden før innsetting:-) hihi:-)
kjærevene Skrevet 9. mars 2010 #8 Skrevet 9. mars 2010 Er godt i gang, skal på tredje UL torsdag, håper jeg får sette siste sprøyte da =)
Egen-liten Skrevet 10. mars 2010 #9 Skrevet 10. mars 2010 Jeg har kjøpt, på apoteket, Lifeline GRAVID, for planleggere, prøvere og gravide. Det er spesialtilpasset for (også kommende) graviditet da det inneholder bl.a. folat, omega 3 og vitaminer/mineraler Det skal være "høykvalitets" omega 3, og redusert A-vitamin (i forhold til vanlig vitamintilskudd) da det er et skadelig vitamin i for store mengder. Husk at man får i seg dette i kosten og man bør ikke ha særlig tilskudd. Leverprodukter inneholder en del A-vitamin og bør unngås. Det er også en tablett her med en kombinasjon av melkemineraler som er bra for bygging av skjellett. Jeg startet med dette et par uker før innsett og kommer til å tømme pakken selv om jeg skulle teste negativt. Sikkert bra for meg uansett. Men jeg håper jo på en god gunn til å fortsette!!!
flikkflakk - gravid:-) Skrevet 10. mars 2010 Forfatter #10 Skrevet 10. mars 2010 LYKKE TIL I MORGEN !!!!! Satser på at det blir sprøyte da ja:-)
jente_80 Skrevet 11. mars 2010 #11 Skrevet 11. mars 2010 flikkflakk: Jeg har nettopp fått tips om "babyklister", eller focus femina som det heter. Det skal gjøre slimet i lovmora tykkere, og lette festejobben for eggete, vistnok. Har også fått tips om wild yam, men har googlet endel på dette, og det anbefales å ta dette et par dager etter eggløsning og fram til TR. Jeg har fått begge disse tipsene fra homeopat, så det skulle ikke være noe iveien med dette. Jeg er allerede i gang med focus femina, og venter til etter EL med å prøve wild yam. Ha en fin dag!!!
jente_80 Skrevet 11. mars 2010 #12 Skrevet 11. mars 2010 FRUCTUS FEMINA. Beklager skrivefeil i forrige melding...! Koster ca 260,- på apotek
flikkflakk - gravid:-) Skrevet 12. mars 2010 Forfatter #13 Skrevet 12. mars 2010 jente_80 Tusen takk for tipset:-) Tror jeg prøver alt jeg:-) Babyklister hørtes jo suverent ut:-) Virket illefall overbevisende dersom en homeopat anbefaler det:-) Tror alltid på fagfolk!! ha en fantastisk helg:-)
b77h Skrevet 13. mars 2010 #14 Skrevet 13. mars 2010 Hei Jeg tok følgende: multivitamin e-vit (bra for blodgjennomstrømning - svakt blodfortynnende) b-stress ( alle b-vitaminer inkl folat) selen (bra for dannelsen av nye celler) omega-3 d-vitamin (i vinter- og influensatiden) høydose c-vitamin (1000mg) tok jeg før forsøket, men ikke etter innsett fordi det kan virke uttørkende på slimhinner ol (leste i en fertilitetsbok at det ikke er bra). Kan eller anbefale deg Zita West sin bok + husk at kostholdet er MYE viktigere enn kosttilskudd! Spis rene, økologiske matvarer. ikke ferdigmat. masse grønnsaker ol. Og minst mulig sukker og gluten (gluten kan virke irriterende på slimhinner...)
flikkflakk - gravid:-) Skrevet 14. mars 2010 Forfatter #15 Skrevet 14. mars 2010 b77h Enig med deg! kan jo bli sprø av å putte i seg alt for mye vitaminer og kosttilskudd:-) Er kanskje ikke så lurt å være alt for opphengt i å "gjøre alt rett..." heller! skal sjekke ut boka:-) takk!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå