Gå til innhold

Onepiece som barselsuniform? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått med meg at det har blir popis blant kidsa å bruke en joggekjeledress - mer populært kalt - onepiece.

Men jeg kan jo ikke tenke meg noe annet enn at dette må bli en hit på barselavdelinger rundt omkring?

Hva syns dere?

www.onepiece.no

Behagelig, lett å få frem puppen, ikke noe som klemmer, lett å vaske. Sikkert ikke dyr! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp,de koster ca 12-1300 kr...

Enig med deg,blir nok et moderne koseplagg:-)))

Skrevet

Tja, tror jeg er på do MINST HUNDRE ganger for dag, ikke akkurat drømmeplagget.

Men man renner kanskje ikke så mye dit etter fødselen forresten.

Skrevet

Tror ikke det. Sjansen for lekkasje er STOR, så synd å risikere å ødelegge ett så dyrt klessplagg.

Første tiden, må man bytte bleie/bind ofte. Må bli lei å kle av seg nesten alt bare for å skifte...

Skrevet

Sikkert deilig å gå i, men synes det ser fryktelig ut på voksne mennesker. Dessuten var jeg så varm på barsel at det var godt å kunne kaste jakka og gå i bukse og singlet. For ikke å snakke om bind/bleieskift...

Skrevet

Har allerede sagt til samboeren min at eg ønsker meg ein sånn! :) Kanskje ikkje til å bruke på barsel, pga blødning og melkelekkasje.. Men må jo være helt perfekt å gå hjemme å kose seg med ;)

Men dyr er den!! :(

Skrevet

rent bortsett fra at slike onepiece plagg er forbehold jenter/gutter på 14 år, så er det utrolig upraktisk som barselplagg. Iallefall den første tiden.

De fleste blør ganske mye og har behov for tykke bind (eller bleie som jeg hadde på barsel) Da er det greit å ha på seg en bukse som hjelper til med å holde slikt på plass, en onepiece vil jo ikke greie det akkurat.

Og melka vil renne og alt er bare klin.

Nei, bruk de 1300kr på å kjøpe deg noe fint noe er mitt forslag

Skrevet

Hehe!

Stod i ferjekø for noen uker siden (lørdagskved) hvor det kom 5 jenter i en slik en og satte seg i en bil.

Jeg sa til mannen min at det måtte være et utdrikkningslag. 4 hadde samme farge.

Pia på 2,5år ropte "kanin kanin" i baksete. Jeg skal være ganske enig. De manglet bare ører og en dusk på rompa.

Hadde ikke akkurat sett for meg at det var en motejoggedress.

Tipper den blir topp moderne nå, så dør det raskt ut siden den er så upraktisk. (Etter min mening stygg, men det er jo bare min mening da)

Skrevet

heji heji jenter.

Jeg bor på Hemsedal og har har dette vært poppis hvertfal et år nå. Og det er ABSOLUT ikke bare 14 åringer som går med det plagget. Men mange godt voksne også. Har det tilogmed på seg på byen... ;-) hehe.

jeg har brukt min onepiece hele svangerskapet, har nå 2 uker igjen og nå er den desverre forliten. Min jeg skal garantert ta min med på barsel selv om det blir litt klønete, har man først tatt denne på så får men den ikke av igjen.... ;-)

Skrevet

Jeg tenkte også at det måtte være et deilig plagg. Men tenker det samme som flere her at det blir stress i forhold til do og blødninger. Ikke bare bare når den soper ned i gulvet på sykehuset, tror ikke jeg ville tatt den på igjen etterpå da.

Hadde de ikke vært så sinnsykt dyre hadde jeg vurdert å kjøpe en til hjemmebruk senere, men vil ikke betale så mye for noe så stygt :o)

Skrevet

Jeg skal ha en sånn, det er helt sikkert. Jeg husker jeg frøs noe helt forferdelig etter at jeg fødte førstemann. Og med en one piece er det enkelt å amme uten å kle av seg for mye. De selger dressen på veromoda til 499, løp og kjøp :-)

Skrevet

hehe ja sikkert behagelige...men syns er du pasert 20 så kan en godt la vere å gå med dem,ivertfall offentlig....ser jo ut som en forvokst baby da...

åsså ikke praktisk på føden dra hele drakten av på do...ville ikke hatt noen klær i nerheten av det ekle do gulvet på føden nai......

Skrevet

hvorfor skal det være enklere å amme i en onepiece enn feks en treningsjakke? og blir du varm så kan du ta av jakken, hva skal du gjøre med onepiecedrakten? knyte den rundt livet? hehe

men sikkert optimalt plagg hvis man går for matchende mor/barn antrekk;)

Skrevet

Det finnes mange billigere kopier av denne dressen, så da ville jeg nok heller gått for det om jeg sku hatt det på barsel.

Har også hørt at OnePiece'n blir veldig ubehagelig etter noen vask..

Skrevet

Jeg syns det virker utrolig upraktisk å amme i en sånn dress, man må jo åpne opp alt i stedet for å bare løfte opp en genser/t-skjorte. Dessuten som flere er inne på, gå på do på sykehuset er heller ikke så fristende med en sånn dress.

Jeg var veldig varm etter fødsel og orket ikke å bruke noen varme klær i det hele tatt, så kommer til å ha med enkle, lette kosebukser og singletter/t-skjorter denne gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...