Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #1 Skrevet 9. mars 2010 Jeg skal studere kun dette faget på fulltid over et halvt år. Har en sønn hjemme og hadde i tillegg tenkt å være dagmamma for en annen gutt 2 dager i uka, men begynner nå å lure på om jeg tar meg "vann over hodet". Er dette et omfattende fag eller tror dere jeg fint klarer å ha et barn til her på dagtid hvis jeg da studerer kveldstid de dagene det andre barnet er her hjemme? Noen med erfaring som kunne kommet med litt tips?
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #2 Skrevet 9. mars 2010 Ganske omfattende er det jo. Jeg har tatt det, men da med bare 10 vekttall(som det het den gang jeg studerte), men et halvårsstudie må jo være mer..? Hva skal du bruke faget til? Skal du ta det bare for å få studiestøtte? I så fall ville jeg nok ha tatt et mer "matnyttig" studie, som historie eller ped.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #3 Skrevet 9. mars 2010 Jeg vil utdanne meg til noe innen helse,så er derfor jeg tar dette faget. Vet ikke helt hva jeg vil bli enda. Studiet er lagt opp til et halvt år på fulltid og et helt år på deltid. Jeg tar fulltid. Tror du, slik jeg spurte om, at det er mulig for meg å kunne ha et dag-barn her 2 dager i uka, eller blir det å påta seg for mye? Studiet gir forresten 30 studiepoeng. HI
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #4 Skrevet 9. mars 2010 Jeg tror det kommer mye an på hva slags interesser du har og hva du syns er morsomt. Jeg har alltid vært veldig interessert i sånne type ting, og derfor syntes jeg ikke faget var vanskelig. Biologi var også yndlingsfaget mitt på videregående. Jeg vet andre syntes faget var vanskelig, i og med at det er en del detaljer som må "pugges". Hvis du er interessert i "kroppen" og vil utdanne deg innen helse, så går det helt sikkert bra :-)
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #5 Skrevet 9. mars 2010 Kommer nok aller mest an på om du er strukturert og flink til å bruke den tiden du har fri på studier. Jeg har studert ved siden av full jobb de siste årene. Jeg er fryktelig ustrukturert og et skikkelig skippertakmenneske har jeg alltid vært i forhold til studier. Det sier seg selv at det blir litt panisk til tider, men det har jo for så vidt gått greit. Syns ikke snatomi og fysiologi er vanskelig. Du må lese, og ikke minst være innstillt på en del pugging. Men det er jo moro da:) Kjør på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå