Gå til innhold

Er det noen som skal føde på Føderiket her eller som har født der?


Mamma til to guttegull

Anbefalte innlegg

Jeg er så heldig å ha fått fødeplass her og skal på første samtale til uka. Er førstegangsfødende så det melder seg mange tanker i hodet nå. Hva hvis det skulle skje komplikasjoner osv ...

 

Er det noen her som har født der, eller på tilsvarende steder, som har lyst til å dele erfaringer?

 

Og er det noen her som skal føde der i juni?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fødte på ABC-klinikken på Ullevål sist og har plass der nå også. Tror det er noe av det samme - en alternativ fødselsavdeling som tilbyr akupunktur, badekar, massasje, varmepakninger etc som smertestillende. Helt fantastisk!! Eneste forskjell på ABC og Føderiket er vel at på ABC er du på sykehus, så om noe ikke skulle gå ettter planen er hjelpen kun en korridor unna. Det var jeg glad for, for jenta var stjernekikker og vi trengte hjelp for å få henne ut. Jeg hadde aldri turt å velge fødested utenfor sykehus, men det må man jo kjenne på selv hva som føles trygt. Tryggheten er for meg avgjørende når man skal klare seg gjennom fødselsmerter.

 

Kan ihvertfall anbefale ABC på det varmeste!!! All oppfølging under svangerskapet skjer på fødeavdelinga (etter ordinær UL), alle jordmødre på avd hilser når du er innom. Så mest sannsynlig har man møtt jordmoren som tar imot når den store dagen kommer. Og barseloppholdet er også på samme avdeling, med de samme hyggelige jordmødrene som veileder amming og stell. Og skulle man som meg måtte overføres til ordinær fødeavdeling pga komplikasjoner, får man likevel tilbringe barseldagene på ABC.

 

Nå ble dette veldig reklame for ABC, og kanskje ikke så mye svar på spørsmålet ditt... Men jeg kan virkelig anbefale alternativ fødeavdeling. Luft dine bekymringer ift komplikasjoner med jordmor på samtalen. Går du rundt og tenker mye på det blir hverken svangerskap eller fødsel noen god opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...