Gå til innhold

Vi skal i begravelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Farmoren til mannen min døde nettopp og om en uke er det begravelse. Min familie bor på andre siden av landet og dermed må vi ha med jenta vår på 1år, venner går enten på skole eller jobber.

For familien er det helt greit at hun er med, svigerfar sier at det blir koselig å ha hun der, uansett er hun så snill og grei at det ikke blir noe styr. Det siste oldemoren hennes så og snakket med var lillemor, før hun var helt bore og døde dagen etter. På sykehjemmet hadde hun ikke reagert på noen ting på flere dager, før vi kom med lillemor, da lyste hun opp :)

Jeg har en sort silkekjole hun kan ha på, eller er det samme hvilken farge et lite barn har på seg? Kan hun ha på lyserosa body og strømpebukse under?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var i begravelse til bestefaren min da jeg var 4 år. Da hadde jeg hvit bluse og lyserosa skjørt.

Tror ikke folk tenker så mye på hvilke farger barna har på klærne i en begravelse.

Skrevet

Etter min mening er det ikke så viktig hvilke farger barn går i. Vi hadde med vår datter i begravelsen til min svigerfar. Da var hun bare 2 uker gammel. Jeg kledde henne i en hvit kjole med hvit lue og hvite strømpebukser. Ingen reagerte negativt på det. Sort betyr jo sorg, men så små barn føler ikke sorg. Jeg ville nok ikke kledd henne som en fargeklatt, men en enkel kjole med body og strømpebukse er helt ok!

Skrevet

Da vi var i begravelse til mormoren min for tre år siden, gikk alle barna i hvitt.

Kondolerer så mye.

Skrevet

Kondolerer. Det spiller INGEN rolle hvilke farger hun har på seg. Ikke tenk på det!

Skrevet

Takk for svar :)

Da blir det lys rosa under den sorte silkekjolen. Vi har ikke fått brukt kjolen enda, så da blir det en fin anledning.

Skrevet

Signerer denne!

Det har ikke noe å si hun er liten og forstår ikke.

Du kunne kanskje ha kledd henne opp i yndligsfargen til avdøde hvis du har det liggende?

Skrevet

Først vil jeg si,kondolerer.. Så klart du kan kle henne i det.. Ha på henne de klærene du syntes hun ska gå i du.. Barn kan liksom gå i det meste,..Føler med deg i sorgen.og vil ønske deg lykke til ..;) Sender deg en klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...