ck76 - ny baby i 2010 :) Skrevet 9. mars 2010 #1 Skrevet 9. mars 2010 Hei, er gravid i uke 24 og har pådratt meg en skikkelig kraftig bihulebetnnelse. Er så ille at jeg ikke klarer å sove om nettene, 3de natten på rad nå. Jeg bruker nesespray (Rhinox, ok i følge min lege) og paracet, men de tar ikke smertene selv om jeg tar 2 av gangen. Noen som har hatt dette? Tok dere pencillin til slutt? Hvor lenge varer det? Trenger råd.
IZ<3Marcus<3Leonora<3 Skrevet 9. mars 2010 #2 Skrevet 9. mars 2010 Bare sørg for at du snyter deg istede for å dra det inn. Noen får resept på antibiotika og pennicilin, men det er opp til legen og avgjøre. Jeg har så og si konstant bihulebetennelse, har hatt mellomørebetennelse nå i over 3 mnd, så kroppen ordner vel opp selv. Men den bruker lengre tid nå som vi er gravide. Det går nok snart over hvis du bare snyter deg og slapper av. Kroppen fikser det se=) Spis gjerne litt c vitaminer også=) God bedring!
Nikki_29 med 2 prinsesser Skrevet 9. mars 2010 #3 Skrevet 9. mars 2010 Jeg fikk antibiotika og måtte ty til en paracet og en ibux for at det i det hele tatt skulle lindre den verste smerten. Å ta to paracet hjalp ikke på¨meg, vet ibux er tabu. Tror ikke det er så veldig farlig hvis en bare tar det en sjelden gang
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 9. mars 2010 #4 Skrevet 9. mars 2010 Vet så inderlig hvordan fu har det..... Har det selv nå. begynte for 2 uker siden med vonde bihuler, men søndag for en uke siden våknet jeg med KRAFTIG ørebetennelse og jeg gikk bare i rundinger på gulvet her og gråt over smertene.... Dro på legevakta og ble satt rett på en 10-dagerskur med antibiotika. For selve ørebetennelsen holdt det sikkert med en 5-dagerskur sa legen men bihulene trenger en lang kur. Er på 10. dagen med kur i dag og er fortsatt ikke bra, så spørs om jeg må til legen igjen..... Nesespray er OK innenfor en liten ukes tid med bruk, men anbfaler deg å bruke barnespray men ta saltvann først og deretter barnespray. Det hjelper godt det også og er mildere for den lille. Når det gjelder paracet måtte jeg ta 10 i døgnet ¨på det verste med ørebetennelsen og nå i dag er første dag uten paracet på over en uke for meg.... Ta kontakt med fastlegen din i morgen hvis du ikke kjenner noe bedring... Ønsker deg masse god bedring. Sender en stor klem:)
ck76 - ny baby i 2010 :) Skrevet 10. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 10. mars 2010 Takk for råd! Ja, dro til slutt til legen i dag etter enda en søvnløs natt, Han var glad jeg kom for jeg hadde veldig høye infeksjonsnivåer, Fikk en 10 dagers kur (var visst helt ok for gravide) og sykemelding ut uken. Jeg føler sånn på å være borte fra jobben, men tenker at jeg holder meg hjemme i morgen også. Tror antibiotikaen skal virke fort. Jeg har forøvrig gått til innkjøp av en neseskyller. De som får dette ofte sier den er gull verdt. jeg har pollenallergi og skal derfor bruke denne daglig i "sesongen" for dette svineriet her vil jeg ALDRI ha igjen!!! Tror det må være mange forskjellige grader av dette her, for meg holder det i alle fall ikke bare å snyte meg Det er potte tett, og som deg over har jeg måttet ty til mer enn anbefalt mengde paracet. Men det hjelper jo ingenting! God bedring til alle her! Snufs....
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 10. mars 2010 #6 Skrevet 10. mars 2010 Så bra at du gikk til legen:) Det er jo bedre for både deg og den lille at du nå får hjelp til å bekjempe dritten istedet for at kroppen din skal bruke all energi på å greie dette selv. Jeg holdt meg hjemme til og med dag 3 av kuren og da begynte jeg å føle meg bedre så da gikk jeg på jobb. Øret er fortsatt ikke bra 11 dager etter 1. dag med antibiotika, men men..... bedre er det i alle fall:) Håper formen din kommer seg raskt nå! Klem
Lille My*Overtid* Skrevet 11. mars 2010 #7 Skrevet 11. mars 2010 Må tydeligvis være noe som rammer mange gravide dette her. Jeg er på min andre kur i løpet av en mnd. Ikke noe kult men helt nødvendig! God bedring til deg! :-)
Nine:) Skrevet 12. mars 2010 #8 Skrevet 12. mars 2010 Hei på dere! Jeg har hatt bihulebetennelse noen ganger og det er jo bare fryktelig vondt:( Men neseskylling og akupunktur hjelper faktisk veldig mye! Prøv gjerne det før en antibiotika kur( som er ganske hardt for magen). Tvitvi!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå