Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #1 Skrevet 9. mars 2010 Jeg har slitt med noe innom meg i mange år, jeg har ikke tenkt mye på det, snakket dette med noen... Men nå etter å ha snakket om mye problemer jeg har begynnt å få etter jeg fikk barn, i det med forhold til menn, jeg lar hvem som helst ha sex med meg når jeg blir full og blir glad for minste oppmerksomhet, jeg føler meg seksuelt forvirret, føler jeg driver på med selvskading gjennom å ha sex med menn. Har sex, lar de gjøre hva de vil med meg så er jeg bare sykt i tiden etterå til jeg finner en ny mann som jeg da holder på med... Jeg har sykt behov for oppmerksomhet, og ikke tenkt så mye på dette før nå som det har gått litt langt... Jeg fortalte min venninne at første gang jeg hadde sex, var det ufrivillig, jeg var 13 år og var sammen med en fyr som var litt eldre, og han tvingte meg til å ha sex, holdt meg nede mens jeg prøvde å dytte ham vekk, det gjorde så vondt og jeg så bare på plakatene av nakne damer på veggen og følte meg som en hore. Jeg har ikke tenkt på det før nå, nå er jeg mor og skal være et godt forbilde for mitt barn... Hva f holder jeg på med:( Jeg har aldri fortalt noen dette, jeg ville bare få det ut, jeg føler meg så skitten ekkel og horete.. Ble jeg virklig voldtatt?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 9. mars 2010 #2 Skrevet 9. mars 2010 Du ble holdt fast og tvunget til sex når du ikke ville det? Selvsagt er det voldtekt! Har du ingen du kan snakke med om dette? Kan du nevne det for fastlegen og få henvisning til psykolog? Evt kan du jo ringe en hjelpetelefon for voldtatte kvinner, vet det finnes, men husker ikke hva de heter. Klem
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #3 Skrevet 9. mars 2010 Ok, føler det har gått så mange år at ingen tror meg om jeg sier noe nå, hvorfor så sent liksom? Jeg følte jeg var skyld i det selv og holdt kjeft....
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #4 Skrevet 9. mars 2010 Så lenge noen tvinger deg til sex, så er det voldtekt ja! Kan hende du har "fortrengt" tanken på at det er voldtekt, og derfor har slikt forhold du har nå til menn, hadde det likedann selv fra jeg var 15-19 år, hadde sex med hvem som helst, og de fikk gjøre hva de ville, kroppen min betydde jo ikke noe, den var jo allerede uren når jeg var 12 år.. Har selv gått i terapi for dette i 3 år nå (19-21/ snart22 år) og for første gang i mitt liv, fikk jeg et normalt forhold med min nåværende samboer i fjord, sex er et nok så vanskerlig tema for oss fortsatt, siden jeg har en tendens til å si slikt som "hva enn du vil gjøre, så er kroppen min klar", er ikke så lett.. Men, nå har jeg kommet til et stadie hvor jeg føler meg "jomfru" aktig.. føler meg klønete og sjenert når vi ligger sammen, som om alt skjer for første gang!
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #5 Skrevet 9. mars 2010 Jeg føler bare som du sa kroppen min er alt skitten... Ble du plaget med angst eller andre ting? Jeg har sliter også i tilegg med angst for å ikke ha kontroll over kroppen,sykdommer, fly osv.. Jeg vet bare ikke hvordan jeg kan begynne å snakke med en psykolog om dette, føler h*n kommer bare til å le av mine problemer... Og føler meg så ekkel å måtte snakke om hvor mange jeg har hatt sex med....
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #6 Skrevet 9. mars 2010 Du ble voldtatt og det har påvirket deg til å tro at menn kan gjøre hva de vil med deg. Når du er blitt klar over dette, bør du prøve å bearbeide det slik at du tar kontroll over kroppen og seksualiteten din igjen.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #7 Skrevet 9. mars 2010 En ting kan du være sikker på: Psykologen kommer ikke til å le av deg! Vi har psykologer nettopp for at folk som har opplevd vanskelige ting og har problemer i livet skal kunne snakke med en profesjonell. Derfor har psykologer hørt det meste.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 9. mars 2010 #8 Skrevet 9. mars 2010 Kjære deg, du var 13 år- du var et barn! Du har INGEN skyld i dette, INGEN, det må du aldri tro! Det blir ikke noe mindre voldtekt av at det er mange år siden.. Kontakt DIXI, ressurssenteret for voldtatte. Telefon: 22 44 40 50, Mobil: 930 58 070. De kan enten hjelpe deg direkte, eller gi deg god hjelp med å komme deg videre. Eller les mer på http://www.dixi.no/ Dette skal du ikke behøve å bære på alene.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #9 Skrevet 9. mars 2010 Det er faktisk veldig typisk for voldtektsofre å oppføre seg "løssluppent" i etterkant. Det han noe med behovet for kontroll. Jeg har selv vært igjennom dette - har dessverre ikke fått hjelp hos psykolog, men jeg har etter 10 år friskmeldt meg selv - men det tok 10 år, og det var en stund der jeg aldri trodde det kom til å gå over. Du har blitt voldtatt ja, og skamfølelsen er også veldig typisk. Tanker om hva en kunne gjort annerledes, en burde ha strittet imot mer - en burde anmeldt det - redsel for å ikke bli trodd - Alt dette er veldig typisk for voldtektsofre.. Få deg hjelp - og lykke til med "healingen".
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #10 Skrevet 9. mars 2010 takk for mange svar, jeg skal gå til en psykolog. Blir vanskelig å fortelle det, siden jeg har gått til psykolog før og klarte ikke å fortelle "sannheten" om meg, er veldig skamfull over det som skjedde og jeg håper hun hjelper meg. Jeg vil jobbe med selvbildet mitt og mitt forhold til menn og sex. Tusen takk.
Gjest Skrevet 9. mars 2010 #11 Skrevet 9. mars 2010 Jeg ble og tatt med makt som "barn". Det tok meg 15 år å klare å snakke om det. Det er nok dessverre ganske normalt. Det er ikke noe galt i å ta kontakt med legen nå og forklare og be om henvisning til psykolog. Klem herifra.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #12 Skrevet 9. mars 2010 14:38 her.. Sliter fortsatt med en del angst for så godt som alt, og deprisjoner. Startet med selvskading i mange former. Er ikke lett å komme i gang med å si ting, det kan ta tid, og det kan hende du må prate med noen psykologer/terapauter, før du finner en/ei du føler du kan prate sånn noenlunde med om det. Men er bedre å starte nå, enn å aldri ha gjort det.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2010 #13 Skrevet 9. mars 2010 Kjære HI. Ja, det du beskriver er ingen ting annet enn en voldtekt. Du sier også at du føler at du drev med selvskading ved å være promiskuøs. Det er også en kjent måte å drive selvskading. Jeg vil tro at det er et resultat av voldtekten. Men husk; det er aldri for sent å endre dette, det spiller ingen rolle hva du har gjort eller med hvor mange, du kan alltid finne tilbake til den du virkelig er og leve med et normalt og sunt sexliv. Hvis jeg var det ville jeg skrevet et brev til psykologen, ala det du har skrevet her. Det er viktig at psykologen får vite dette, ikke for hans del, men for din del. Tro meg, det er ikke hårreisende eller uforståelig det du har vært gjennom, men så lenge du skjuler det og føler skam over det, mater du hemmeligheten og skammen. Ingen psykolog vil dømme deg eller velge å se ned på deg for det du har vært gjennom go det du har gjort. Håper at du får god hjelp og kommer deg over det som har skjedd. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå