Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 9. mars 2010 #1 Skrevet 9. mars 2010 Har tatt disse Lifeline Gravid- tablettene i hele 1.tri, og syntes i grunnen at det var veldig greit, for å være sikker på at jeg fikk i meg alle de rette vitaminene/ mineralene siden grønnsaks-apetitten er heller laber for tida. Men de inneholder jo folat, og det anbefales vel hovedsakelig bare i 1.tri, eller hvordan var det med det igjen? Hva gjør dere andre?
K ♥ tærten Skrevet 9. mars 2010 #2 Skrevet 9. mars 2010 Jeg gjør det! Har hørt med to forskjellige apotek og med legen min og alle sa jeg bare burde fortsette med Lifeline tablettene. Lettere å få i seg riktig mengder av alle vitaminer når det er ferdig sammensatt
Juli-prinsesse 2010 <3 Skrevet 9. mars 2010 #3 Skrevet 9. mars 2010 Jeg er i uke 22 nå og tar kun omega 3 m/vitaminer samt kalsium. Folat er unødendig så langt ut i svangerskapet iht min jordmor.
Juli-prinsesse 2010 <3 Skrevet 9. mars 2010 #4 Skrevet 9. mars 2010 Jeg er i uke 22 nå og tar kun omega 3 m/vitaminer samt kalsium. Folat er unødendig så langt ut i svangerskapet iht min jordmor.
Ruttetutt ヅ Skrevet 9. mars 2010 #5 Skrevet 9. mars 2010 Uke 23 her og har hørt at man ikke skal ta de tablettene etter 1 trimester, så derfor lar je gde være og drikker en stor sup med tran hver dag heller.
Cassiopeia <3 Skrevet 9. mars 2010 #6 Skrevet 9. mars 2010 Hei Jeg hadde en samtale med min gynekolog og jordmor, begge rådet meg til å fortsette med tilskuddet selv om jeg har et balansert kosthold. Folat i så små mengder er ikke farlig for mor eller foster. Jeg synes det er enkelt med disse pakkene og velger å ta ut den mørke tabletten annenhver dag
ma:) Skrevet 9. mars 2010 #7 Skrevet 9. mars 2010 Jeg tar tran og en multivitamintablett uten A og D hver dag.
Blomsterpiken og tullene Skrevet 9. mars 2010 #8 Skrevet 9. mars 2010 Min jordmor sa også at jeg kunne kutte ut folat i 2. tri. Så jeg tar tran, sanasol og multivitamintablett hver dag.
♥REBECCA♥ Skrevet 9. mars 2010 #9 Skrevet 9. mars 2010 gravid tabeleter som innneholder folsyre skal man kunn ha i 3 mnd..
Bellbaby Skrevet 9. mars 2010 #10 Skrevet 9. mars 2010 Jeg har aldri tatt Lifeline tabletter, men jeg tar fortsatt folat. Legen sa det ikke var negativt å fortsette med det og sa det er bra å ta mens man ammer også. Ellers tar jeg tran hver dag, spiser frukt og grønt (noen dager flinkere enn andre) og Floradix for å få i meg mer jern (kaster opp av jerntabletter). Spiser også 2 youghurt om dagen, da jeg ikke er noe glad i melk. Iflg. legen skal det dekke behovet for kalsium :-)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 9. mars 2010 Forfatter #11 Skrevet 9. mars 2010 Da har jeg vært på apoteket idag, og valget falt på multivitamin-tabletter uten A og D-vit, i tillegg til trankapslene mine. Burde være rimelig godt rustet da synes jeg, og sparer jo litt penger også kontra Lifeline-pakka=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå