Gå til innhold

Tar dere fortsatt Lifeline Gravid / folat nå i 2.tri??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tatt disse Lifeline Gravid- tablettene i hele 1.tri, og syntes i grunnen at det var veldig greit, for å være sikker på at jeg fikk i meg alle de rette vitaminene/ mineralene siden grønnsaks-apetitten er heller laber for tida. Men de inneholder jo folat, og det anbefales vel hovedsakelig bare i 1.tri, eller hvordan var det med det igjen? Hva gjør dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør det! Har hørt med to forskjellige apotek og med legen min og alle sa jeg bare burde fortsette med Lifeline tablettene. Lettere å få i seg riktig mengder av alle vitaminer når det er ferdig sammensatt :)

Skrevet

Jeg er i uke 22 nå og tar kun omega 3 m/vitaminer samt kalsium. Folat er unødendig så langt ut i svangerskapet iht min jordmor.

Skrevet

Jeg er i uke 22 nå og tar kun omega 3 m/vitaminer samt kalsium. Folat er unødendig så langt ut i svangerskapet iht min jordmor.

Skrevet

Uke 23 her og har hørt at man ikke skal ta de tablettene etter 1 trimester, så derfor lar je gde være og drikker en stor sup med tran hver dag heller.

Skrevet

Hei :) Jeg hadde en samtale med min gynekolog og jordmor, begge rådet meg til å fortsette med tilskuddet selv om jeg har et balansert kosthold. Folat i så små mengder er ikke farlig for mor eller foster. Jeg synes det er enkelt med disse pakkene og velger å ta ut den mørke tabletten annenhver dag :)

Skrevet

Jeg tar tran og en multivitamintablett uten A og D hver dag.

Skrevet

Min jordmor sa også at jeg kunne kutte ut folat i 2. tri. Så jeg tar tran, sanasol og multivitamintablett hver dag.

Skrevet

gravid tabeleter som innneholder folsyre skal man kunn ha i 3 mnd..

Skrevet

Jeg har aldri tatt Lifeline tabletter, men jeg tar fortsatt folat. Legen sa det ikke var negativt å fortsette med det og sa det er bra å ta mens man ammer også. Ellers tar jeg tran hver dag, spiser frukt og grønt (noen dager flinkere enn andre) og Floradix for å få i meg mer jern (kaster opp av jerntabletter). Spiser også 2 youghurt om dagen, da jeg ikke er noe glad i melk. Iflg. legen skal det dekke behovet for kalsium :-)

Skrevet

Da har jeg vært på apoteket idag, og valget falt på multivitamin-tabletter uten A og D-vit, i tillegg til trankapslene mine. Burde være rimelig godt rustet da synes jeg, og sparer jo litt penger også kontra Lifeline-pakka=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...