Gå til innhold

Huff... har så dårlig samvittighet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

for at jeg ikke orker å ha tullemor på 1 1/2 år hjemme fra barnehagen nå når jeg er sykmeldt fra jobben pga bekkenløsning.

Hun trives godt i barnehagen, det er ikke det, men jeg veit jo at hun helst vil være hjemme. Hun er ikke i bhg mer enn ca. 5 timer 4 dager i uka, men jeg føler at hun burde vært mer hjemme siden jeg er hjemme.

Dere som er sykmeldt pga bekkenet ell. annet. har dere barne deres hjemme eller i bhg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør ikke ha dårlig samvittighet. Jeg har gutten på 3 i barnehagen, 80% nå, selv om jeg er sykemeldt fult pga bekkenet. Hadde også dårlig samvittighet en stund, fordi han helst vil være hjemme. Men jeg VET at han har det mye bedre i barnehagen en hjemme med en sliten mamma. Tenk heller at du da har mere overskudd til å ha fine ettermiddager og helger med jenta di, når du får hentet deg inn mens hun er i bh.

Skrevet

du trenger ikke å ha dårlig samvittighet for det. Det er jo en grunn til at du er sm. Selv har jeg beg. i permisjon (er dagsventende) og tulla har nettopp begynt i ny bhg. hun har derfor gått hver dag fra 930 til 1430. Hun er kjempeklar for å gå i bhg. og jeg får slappet godt av og henter henne litt mer uthvilt. Har ikke dårlig samvittighet for det

Skrevet

.. Den dårlige samvittigheten, ja. . Jeg har ikke bekkenløsning, men er snart 36 uker på vei og er kjempetrøtt og sliten hele tiden.

Fikk skikkelig dårlig samvittighet når åtteåringen så gjerne ville at jeg skulle se på henne trene håndball. Jeg har aldri sett henne spille før fordi jeg ikke har orket å sitte så lenge i hallen på ettermiddagstid (hun har nettopp begynt).. ikke noe gøy å høre hun blir skuffet.. :/

Skrevet

Du skal da ikke ha dårlig sannvittighet pga det. Hun er jo litt hjemme også. Tror barna har godt av rutiner. Det er jo bare å ha en hjemmedag i ny og ne og hente tidlig. Det gjør du jo så da er det jo ikke noe problem :) Jeg er også sykemeldt men jenta mi er i barnehagen fordi da vet jeg hun får være ute med andre barn og være sosial så har jeg energi til å lese ,bade og kose når hun kommer hjem. Henter henne tidlig og vi tar selvsagt hjemmedag av og til. Vikrig at man hører på kroppen og slapper av litt uten å tro at man er en fæl person fordi.

Skrevet

Junior har 80% plass fra før, så han er hjemme på mandager..

Han vil veldig gjerne dra i barnehagen han da, så jeg føler ikke noe på det.. Leverer han mellom 9-9.30 og henter han rundt 15.15.. Da vil han gjerne ikke være med hjem ;)

Men skjønner deg.. Du trenger ikke ha dårlig samvittighet synes jeg!

Skrevet

ÆSj, legg igjen den dårlig samvittigheten din ute i snøen;) Du har ingenting å føle ille for. Jeg er ganske sikker på at ungen din har det MYE kjekkere i barnehagen enn hjemme hos en skrantete mor.

Skjønner ikke hvorfor vi hele tiden skal overbevise oss selv om at avgjørelsene vi tar er dumme? Barnehage er et supert sted for barn!!!!! Der får de lekt med jevngamle, lærer nye ting og har det generellt sett veldig fint! Skal du holde barnet hjemme bare fordi du er hjemme så bør det være fordi du kan underholde, leke og kose, ikke bli utslitt og få mer vondt i bekkenet ditt. Du skal spare energien din til fødsel og barseltid du;)

I dag hentet jeg sønnen min rett etter sovetiden. Siden jeg ville være "god mor" og han ikke skulle ha lang dag.

Men da gikk han glipp av morsom lunsj utendørs, alle de andre satt og koste seg i solen og gumlet på frukt og brød. Han ble mega sinna fordi vi skulle hjem. Hadde jeg hatt på meg ordentlig tøy så hadde vi blitt igjen, men holdt på fryse ihjel.

Så min "god mor" plan var ganske mislykket, hehe

Skrevet

Ja jeg har også kjent på den dårlige samvittigheten. Jeg er 100% sykemeldt pga risikosvangerskap, men er i fin form. Jenta mi (18 mnd) går i bhg hver dag. Men jeg vet at hun kjeder seg sammen med meg en hel dag, jeg orker ikke aktivisere henne på samme måte som de gjør i bhg, og hun har SÅ godt av å være sammen med andre barn, leke ute osv. Så passer jeg heller på å leke med henne i timene etter bhg og frem mot leggetid, og i helgene.

Grunnen til at jeg er sykemeldt er jo at jeg skal ta det med ro og slappe mye av, og da nytter det ikke å ha en ellevill jentunge hjemme :) Uansett om hun er aldri så skjønn ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...