Gå til innhold

Au...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skikkelig hodedpine, og selvsagt er det bare Ibux her..er 16 uke på veg, og det står at den ikke skal brukes i de tre siste md..me legen mente jeg ikke skulle bruke dem i det hele tatt, men nå tror jeg at jeg bare må..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mørkt rom, stillhet og søvn. Drikk masse vann også. det hjelper bedre enn smertestillende:) Ikke ta Ibuprofen under svangerskapet, det er ikke bra!

Skrevet

I andre og første trimester er det jo helt trygt.Overforsiktig lege da.

Skrevet

Ibux er ikke trygt å ta nei. Det kan faktisk skade fosteret, det kan føre til spotanabort.

Skrevet

Tullball, dere liker bare å skremme folk dere som svarer her. Hadde det kunnet føre til spontanabort ville de ha skrevet det i pakningsvedlegget. Jeg tviler på at dere kan mer enn de som skriver pakningsvedleggene. Det står i pakken og på felleskatalogen.no at man ikke må bruke det i tredje trimester, men 1 og 2 kan man bruke det!

Skrevet

Mørkt rom og stille høres ut som himmelen..men jeg har andre barn som snart kommer hjem og..argh, har lett høyt og lavt etter paract, bruker alltid ha det i hus, men selvsagt ikke nå..drikker vann som en helt her, har feber og er tett i tillegg, så regner med det er enten en stygg forkjølelse eller en liten influensa som er inom og hilser på. HI

Skrevet

Sakset fra http://felleskatalogen.no/

Skal ikke brukes i 3. trimester. Hemming av prostaglandinsyntesen kan ha skadelige effekter på svangerskapsforløpet og/eller den embryonale/føtale utviklingen. Bruk tidlig i svangerskapet kan gi økt risiko for abort, kardiovaskulære misdannelser og gastroschisis. Skal ikke brukes under 1. og 2. trimester hvis ikke strengt nødvendig. Ved bruk hos kvinner som forsøker å bli gravide, eller i 1. og 2. trimester, bør dosen være lav og behandlingsvarigheten så kort som mulig. Den absolutte risikoen for kardiovaskulære misdannelser er økt fra <1% til 1,5%. Risikoen antas å øke med dose og behandlingsvarighet

Skrevet

Prøver meg med ne ibux, å er det så vondt at det kjennes ut som noen sitter med en hammer på innsida av skallen og dundrer løs.

HI

Skrevet

bør ikke bruke ibux i svangerskapet uansett hvor mye på vei

Skrevet

Har ikke mye lyst, men denne gangen er det det eneste jeg har i hus, så da må det nesten bli den. Jeg skal fungere resten av dagen med de andre ungene også.

Skrevet

Slapp av HI, tok selv ibux i andre trimester, hadde ikke noe annet, ringte legen først, fikk beskjed om at så lenge det var moderat bruk (en tablet en skjelden gang) så ville det ikke påvirke ungen, verst er siste månde, og de anbefaler å holde seg unna det i første også.. Har ei datter på 4 månder som har det helt fint her :-)

Skrevet

Hehehe, er jo ikke som at jg spiser dem som drops heller nei. Har tatt en nå, og det hjalp. Tar vel smertestillende en gang i halvåret eller noe, er ikke noen storforbruker.

HI

Skrevet

Rører ikke smertestillende uansett merke under svangerskapet... Om jeg får vondt i hodet legger jeg meg heller på et mørkt, kaldt og stille rom og sover det av meg, eller går en tur ut i frisk luft :) Drikker masse vann og kutter ut kaffi helt og fullt under svangerskapet også :)

Skrevet

Oi, så flink du er.

Skrevet

14.32 : litt vanskelig å kunne legge seg for seg selv når man er alenemamma til to, og tur ut sier seg selv ikke går da jeg har feber og er i fryktelig dårlig form i dag. Drikker masse van, kaffe drikker jeg ltt av, men denne hodepinen er sykdomsbetinget, og ikke noe jeg har til vanlig. Uansett, ibuxen fungerer, så da er problemet borte :) Jeg bruker så absolutt ikke smertestillende i utrngsmål, men kun når det virkelig er ødvendig, gravid eller ikke. manmå få fungere som menneske slv som gravid da..og som alenemamma e jeg ganske så avhengig av å kune være tilnærma oppegående iallfall :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...